Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svcd till dvd-spelare!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har en pioneer DV444 som enl. uppgift ska kunna spela SVCD.

Jag har försökt bränna en .bin-fil i toast. och när jag matar in skivan i dvd-spelaren så står det "vcd loading" och sen står det "stop video cd PBC". Någon som vet vad jag gör för fel?? *desperat*

Pröva att bränna med Missing Media bruner.. (sök på Versiontracker) Och kom ihåg att bränna på CD-r och inte på DVD media..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-05 00:47

Jag har samma DVD-spelare som dig.

Så här bränner du svcd från mpeg2:

1. Starta VCDtoolsX 1.1 (Finns i filarkivet)
Klicka på vcdXgen (välj mpeg2 fil) och generera en xml-fil. Gå sen till punkt 3!

---------------------------------------------------------------------

Så här bränner du svcd från bin-cue i OSX:

1. Starta VCDtoolsX 1.1

2. Klicka på vcdXrip. Utifrån .bin filen görs en .mpeg fil. Till den skapas en .xml fil.

3. Sen klickar du på vcdXbuild. Välj .xml filen och gör .img filer.

*** allt detta går mycket snabbt! Bara några minuter. ***

4. Välj "videocd_01.img" och "videocd_02.img".
Bränn i Toast " Multitrack XA mode " !

*** men använd endast videocd_01.img och videocd_02.img ***

*** inte "videocd_02_pregap.img" eller "videocd.toc" ***

:: carbon ::

• Oregistrerad
  • 2003-04-05 00:55

Om filen är en .bin fil ska det väll inte behövas krångla med en massa verktyg.
Starta tost välj på "other" disc image eller Multi track CD-ROM XA. (det spelar ingen roll vilket är det en .bin fil funkar båda lika bra) Dra bin filen till Toast klicka på bränn, klart du har en färdig Svcd för din pioneer dvd spelare.

Du måste ha Toast Titanium.

/Erik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-05 01:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Om filen är en .bin fil ska det väll inte behövas krångla med en massa verktyg.
Starta tost välj på "other" disc image eller Multi track CD-ROM XA. (det spelar ingen roll vilket är det en .bin fil funkar båda lika bra) Dra bin filen till Toast klicka på bränn, klart du har en färdig Svcd för din pioneer dvd spelare.

Du måste ha Toast Titanium.

/Erik

Jag har testat att göra så som du beskriver. Givetvis går det att bränna, men det fungerar inte på det sättet för att Pioneer 444 ska kunna läsa av MPEG-2 (SVCD). Däremot fungerar det om det är en MPEG-1 fil (VCD). Kanske det fungerar på andra DVD-spelare? Värt att notera är att Pioneer 444 enligt instruktionsboken inte skall kunna spela upp SVCD. Men det går visst, bara man gör det på rätt sätt.

Tack Carbon (o även ni andra). nu fungerar det utmärkt! (med VCDtools)

• Medlem
  • 2003-04-05 20:12

Annars finns det en go liten .iso-fil man släpper i Toasts XA mode först, sen .bin-filen, bränn, sen har du en SVCD med kapitel(!).

DET är det absolut enklaste sättet.

1
Bevaka tråden