I dag tappade jag min MacBook två gånger. Jag har hållit en föreläsning med Keynote och efteråt, medan jag packar ihop utrustningen, för jag samtal med några som kommit fram för att fråga. Jag lade ner min MacBook medan jag pratade, men glömde dra igen dragkedjan. När jag sedan går faller datorn ur väskan, ett fall på cirka 1,20 m. Nervöst granskade jag apparaten. Inte en skråma. Jag startade och den fungerade fortfarande perfekt.
En stund senare träffade jag några ur publiken som ville kolla några uppgifter i min presentation. Jag startade datorn igen, inga problem, men än en gång glömde jag dragkedjan. (Hur dum får man va'!) Min ursäkt är, att jag var så engagerad av alla frågor (det handlade om Gaza). Den här gången föll datorn ur på några stenplattor utomhus. Cirka 1 m. Inga repor, datorn fungerar fortfarande perfekt.
Jag är dummare än så. För en tid sedan for jag med en gammal buss mellan Ramallah och Nablus. Datorn låg i ett tunnt plastfodral på hyllan under taket. Vägarna är dåliga och i en sväng föll datorn drygt 2 m ner på golvet. Min MacBook tog ingen som helst skada av fallet.
Har jag tur, eller håller MacBook sån kvalitet att den klarar sånt här? Här på 99mac ventileras för det mesta problem. Kan vara kul med händelser som borde ställa till med problem men som slutat lyckligt. Nu undrar jag från vilken höjd man kan tappa en Mac utan att den kraschar. Du behöver inte testa, men du kanske har någon erfarenhet att dela med dig av.
Det här inlägget är inte ett rop på hjälp. Den får jag söka på någon terapi-sajt.