Jag har nyligen fått en Power Mac G4 och vill nu installera Windows XP eller Vista. Är dock ganska ny med Mac och har därför lite frågor innan jag sätter igång och meckar med den
Vad jag har läst så måste man ha Mac OS X 10.4.6 eller senare. Jag har dock endast 10.3.9, kan man uppdatera det till 10.4.6 eller måste man installera om operativsystemet helt? Om det är så att jag måste ominstallera allt, hur gör jag för att ta bort det som finns där nu? Kan jag använda samma produktnyckel som jag har till 10.3.9 även till ett nyare Mac OS?
Har letat efter Firmware, eftersom jag läste att det också behövdes för att få Boot camp att funka, men jag kan inte hitta att ladda ner det någon stans från Appels hemsida. Kan bara hitta uppdateringar till det.
Har tre hårddiskar på Macen var av två är kopplade i raid. Kommer detta att skapa problem om jag vill installera Windows på dem två som är i raid?
Hur kan jag se om det är en Intel baserad Mac? Har letat på Appels hemsida för att om där stod något men utan resultat
Funkar det att installera Vista med 64-bitars eller går der bara med 32-bitars, även om det nog inte gör någons skillnad med det grafikkortet som sitter i
Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor
Ni för ha lite överseende om det är saker är konstigt formulerat, jag råkar vara dyslektiker.