Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt internet på min nya macbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har precis köpt en macbook ja är helnöjd med, men mitt internet verkar gå segare än när ja hade min pc.
Internetsidor går slöare än med min pc och populära torrents går i otrolig seg hastighet.
Laddar med utorrent.
Någon som har nån vettig lösning.
Har letat runt lite i andra trådar utan vidare resultat.
Puss!

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-17 20:13
Ursprungligen av Adelinho:

Hej!
Har precis köpt en macbook ja är helnöjd med, men mitt internet verkar gå segare än när ja hade min pc.
Internetsidor går slöare än med min pc och populära torrents går i otrolig seg hastighet.
Laddar med utorrent.
Någon som har nån vettig lösning.
Har letat runt lite i andra trådar utan vidare resultat.
Puss!

Hej,

Har samma problem, med min Macbook. Jag kör min gamla Powerbook 12" på samma nät och den fungerar hur bra som helst. Macbooken fungerar riktigt bra på andra nät, men just mitt nät hemma fungerar inget bra. Jag har en billig gammal router så nu ska jag försöka få tag i en begagnad airport extreme så jag blir av med problemet.

Tyvärr inget svar på din fråga.

Provat stänga av torrentnedladdningen?

Känt problem att en del ISPs skyddar mot ddos-atacker genom att strypa antalet connections du kan öppna. Försöker ditt utorrent eller liknande öppna kommunikations över mängder med portar på några sekunder tror de saker din ISP har i telestationen att du försöker störta världen i fördärvet och stryper din lina....

1
Bevaka tråden