Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefondelen fungerar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära pojkvän fixade lite med min iPhone igår kväll. Han tyckte det var dags att jag installerade lite program på den, så han uppdaterade till 2.2 och körde QuickPwn22-1.
Allt funkar fint, lite segare än vanligt "bara", men jag kan inte ringa någon.
SMS går finfint, men när jag går in på telefondelen så kan jag varken välja favoriter, kontakter eller slå in ett nummer själv. När jag försöker så stänger det bara ned sig, som om jag tryckt på hemknappen.
Folk kan ringa mig, precis som vanligt.
Ngågon som vet vad jag kan göra? Det är ju helt värdelöst med en telefon som man inte kan ringa med.
Någon som vet vad jag kan göra?

Låter som om något är trasigt i mjukvaran, ifall en vanlig omstart inte fungerar prova att göra en återställning. Tror inte han har haft sönder något som inte en återställning fixar.

Jag hade hoppats att jag skulle slippa en återställning, så jag slipper hacka den igen...
Men om inget annat funkar så.

Du kan testa att väljaInställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ alla inställningar
Detta raderar inget från iPhonen förutom just massa inställningar.

Hur som helst låter det som om du har haft en 1.1.x-firmware, uppdaterat till 2.2 och ställt in den efter en backup första gången du synakde den i iTunes efter uppdateringen istället för att välja "ställ in som ny iPhone".

Japp du har helt rätt, jag hade 1.1.4 och uppdaterade till 2.2, sen trodde jag att jag skulle få tillbaka all min musik om jag tog backupen, men jag hade fel.
Jag skulle alltså ha ställt in som en ny iPhone?
Kontakter och bilder har jag sparade på datorn ändå. Det är ju bara synd om alla sms skulle försvinna, men hellre det än att jag inte kan ringa.

Ursprungligen av Yemkela:

Japp du har helt rätt, jag hade 1.1.4 och uppdaterade till 2.2, sen trodde jag att jag skulle få tillbaka all min musik om jag tog backupen, men jag hade fel.
Jag skulle alltså ha ställt in som en ny iPhone?
Kontakter och bilder har jag sparade på datorn ändå. Det är ju bara synd om alla sms skulle försvinna, men hellre det än att jag inte kan ringa.

Precis, att välja att ställa in iPhonen från en backup har visat sig instabilt när man hoppar mellan firmwareversioner.

Men, vad händer när du gör detta?:Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ alla inställningar

Okej, då får vi kanske göra om det vi gjorde igårkväll, och så får jag göra rätt när jag ansluter min iPhone till datorn.
Jag provade Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ alla inställningar men det hjälpte tyvärr inte.

Okej, då får vi kanske göra om det vi gjorde igårkväll, och så får jag göra rätt när jag ansluter min iPhone till datorn.

Återkom med resultat.

Jag återställde min kära iPhone till fabriksinställningarna (via iTunes) och sen körde jag QuickPwn igen.
När jag sedan skulle synka telefonen i iTunes valde jag att låta datorn tro att det var en ny iPhone, istället för att använda mig av min säkerhetskopia.
Nu funkar allt finfint, och jag är såå glad.
Tack för hjälpen!

Jag återställde min kära iPhone till fabriksinställningarna (via iTunes) och sen körde jag QuickPwn igen.
När jag sedan skulle synka telefonen i iTunes valde jag att låta datorn tro att det var en ny iPhone, istället för att använda mig av min säkerhetskopia.
Nu funkar allt finfint, och jag är såå glad.
Tack för hjälpen!

Vad bra!

1
Bevaka tråden