Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiveringsproblem vid Bootcamp & Fusion

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-01-15 13:49

Jag installerade Windows XP via Bootcamp, fungerar hur bra som helst. Fram tills jag här om dagen också installerade Vmware fusion för att kunna öppna XP virtuellt när det är mindre snabbare grejer som jag behöver komma åt i Windows.

Installationen var inga problem, problematiken uppstog när jag nu vill byta från kört virtuellt, och sedan vill boota windows helt. Varje gång jag går från något av hållen så upplever windows det som en dramatisk hårdvaruändring och kräver att windows (och office) måste omaktiveras, detta genom nätet eller telefonsamtal.

Jag har aktiverat från både bootcamp och fusion via telefonsamtal till deras automatiska telefonregistering. Men problemet kvarstår när jag byter sätt att komma åt windows.

Jag vill nog hänvisa till befintlig tråd i ämnet till att börja med:
http://www.99.se/windows-pa-mac/256458-boot-camp-vmware-fusion-problem-att-aktivera-windows.html

För det andra vet jag inte vad ditt problem beror på. I den andra tråden kom vi fram till att man ska aktivera i Fusion innan man aktiverar i Boot Camp. Men för mig löste det sig efter att ha aktiverat i Fusion genom att ringa Microsofts automatiska aktiveringstjänst och därefter aktivera en gång till via nätet i Boot Camp.

1
Bevaka tråden