Det var en hel del intressant och vettig läsning i denna tråd.
Jag skulle vilja yttra en stor tacksamhet till Mantaray så att säga, eller rättare sagt Björnström, för att han en gång i tiden snappade på idén om 99musik och gav sajten luft under vingarna.
Men jag ställer mig nog någonstans i landet lagom i diskussionen. Jag tyckte från början att hela idén var att hålla sajten knuten till ett jättelikt forum såsom 99mac eftersom man då lätt skulle kunna få en naturlig rekrytering av medlemmar - många musiker är intresserade av Mac och använder plattformen.
Det var dock aldrig någon tanke på att det skulle bli en sådan otrolig polarisering till Apples produkter som det har blivit, vilket är sorgligt. Musik kan man faktiskt göra med en triangel och ett kassettdäck, eller nästan vad man vill, och det ska ingen behöva anmärka på - musik handlar om ett kreativt uttryck.
Men från början så fanns ju också 99reklam, exempelvis. Det var en spinoffidé liknande musik, fanns väl någon mer 99-sajt också. Feedback, som liknade Skrik på 99musik tycktes inte om av 99mac och det blev en egen sajt, ett forum komplett inriktat på bullshit. I princip, på gott och ont. Någon som orkar minnas vad den fick heta? Snack? Snicksnack? Världenslängstatrådforumet? ; ) Gemensamt för dessa spinoffsajter som letade sig vidare är att de tvärdog, åtminstone enligt min uppfattning. Var är de idag?
Så det är sorgligt att det är så här egentligen, 99musik borde rent teoretiskt kunna vara en grymt bra, vital del av 99.se.
Men det verkar som om det är svårt att uttrycka i ett forum vad man känner i ämnet, kanske borde alla eldsjälar samlas och brainstorma lite kring det hela.