Nätet dök ju under synkningen. Men fanns där när jag stängde av telefonen och satte på igen. Och det rullar fortfarande. Vågade knappt titta på täckningen där det brutits de senaste dagarna. Så jag är glad så här långt.
Jag skulle testa att återställa iPhonen via iTunes i en windows xp-maskin typ 3 gånger i rad - dvs step two i den här guiden om och om igen(utan att Pwna den emellan) 3 gånger: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1880
Sedan går du vidare med step three och tester att QuickPwna den. Då ska alltså BootNeuter köras av sig självt när/om du följt guiden till punkt och pricka.
Återkom med hur det gick.
Jättebra tips! Det ska jag testa när jag tappar nätet nästa gång. Jag har inte tillgång till någon PC med XP där jag kan ladda ned filer till, jag bortser från barnens gamla sega dataspels-laptop (tror inte den orkar dra runt programmen).
Återkommer till dig om resultatet, när det blir aktuellt.
Robo-X skrev
Om den tappar wifin eller kraschar när du aktiverar wifin så kan com boarden vara trasig. Då är det kört och kan endast fixas genom att byta ut com modulen.
Du har fortfarande inte förstått att din iPhone är redan upplåst. Du kan inte göra mer än att ta bort upplåsningen med bootneuter och sen låsa upp igen. När du återställer med itunes försvinner endast aktiveringen men telefonen är fortfarande upplåst.
//Rob
Wifin har inte varit något problem, bara ringandet. Jag hoppas att min "com board" inte går sönder framöver heller. Jag tänka tänka på om det händer.
Förlåt att jag inte förstått vad programmen gör eller riktigt vad de innebär. Det är är inte min grej, jag har ingen som kan hjälpa mig och får försöka själv. Men utan era tips så hade jag inte orkat hålla på längre utan gått och köpt en ny telefon.
Jag trodde att när man återställer direkt till fabriksinställningarna i iTunes att den låste sig till at&t och för att kunna ringa och surfa behöva låsa upp den. Samt att man varje gång måste göra om hela proceduren varje gång. Det finns inga genvägar.
STORT VARMT TACK FÖR HJÄLPEN!
/millanaki