Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G med Telia ska bli Tele2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 08:48

Har just köpt en iphone 3G 16GB, telialåst. Ska använda tele2 i den men kan inte bestämma mig för om jag ska jailbreaka och yellowsn0wa eller köra med upplåsnings-sim de 12 månader som telefonen är låst. Ska tillägga att spel inte intresserar mig särskilt.

Så mina vänner, för och nackdelar! Vad skulle ni ha gjort?

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-17 12:27

Fakesim suger kort och gott.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-17 15:02
Ursprungligen av pip74:

Har just köpt en iphone 3G 16GB, telialåst. Ska använda tele2 i den men kan inte bestämma mig för om jag ska jailbreaka och yellowsn0wa eller köra med upplåsnings-sim de 12 månader som telefonen är låst. Ska tillägga att spel inte intresserar mig särskilt.

Så mina vänner, för och nackdelar! Vad skulle ni ha gjort?

Jag har en O2-låst telefon som jag har yellowsn0wat. Det är en mycket stabilare lösning, har hört att det kan vara problem med 3G-täckningen med med upplåsningskorten.

Jag har bara haft problem med fakesim eftersom det inte än så länge klarar 2.2 i iPhonen. Har låst upp den med YellowSnow och det fungerar klockrent med 3 i varje fall, dom säger att tele2 kan strula lite men är bättre än fakesim.

Roffe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 20:35

Ok. Jag blir sugen på att jailbreaka men vet inte om jag klarar det. Har tittat i ett par guider men tycker att de säger emot varandra en del. Enligt vissa ska man synka med itunes, men enligt andra absolut inte... Eller är det jag som är helt ute och cyklar?!...

Dev-team menar nu att dom gått ifrån BETA-versionen, men om jag vore dig så skulle jag vänta ett litet tag till för att vara på den säkra sidan. Köp inte ett sim för 1 000:-!! ...gjorde ett dyrt misstag för 1,5 år sedan med 4st Stealth-SIM (2G-IPHONE)

Ursprungligen av ks.rasmus:

Dev-team menar nu att dom gått ifrån BETA-versionen, men om jag vore dig så skulle jag vänta ett litet tag till för att vara på den säkra sidan. Köp inte ett sim för 1 000:-!! ...gjorde ett dyrt misstag för 1,5 år sedan med 4st Stealth-SIM (2G-IPHONE)

Var har du läst att man skulle gått ifrån BETA-versionen?

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-21 21:41
Ursprungligen av kalleee:

Var har du läst att man skulle gått ifrån BETA-versionen?

Tja, vad sägs om deras blog?

"At that point, we can probably declare yellowsn0w out of “beta” status."

At THAT point......

Alltså ett framtida läge, inte just nu, alltså fortfarande Beta...

Ursprungligen av DeathMan:

At THAT point......

Alltså ett framtida läge, inte just nu, alltså fortfarande Beta...

Ja, dessutom tyder 0.96 på att det är en beta-version.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-22 00:57

När yellowsn0w stödjer pin låsta sim kort tar de bort beta statusen.

//Rob

Sorry.. jag menade:

- Dev-team "snart" kommer att gå ifrån BETA.
Skrev fel...

//iClarified.com

1
Bevaka tråden