Ja, varför inte läsa 600 tjocka böcker innan jag vill sammanställa en enkel sida för mina aktier
Svaret är enkelt, jag kan inte flash, php, java, AJAX eller något annat förutom HTML och jag har inget vidare intresse att lära mig något annat eftersom jag bara vill göra en enda enkel sida med innehåll som jag sammanställer från flera andra sidor. Problemet är att den skall vara dynamisk just som widgets är.
i korthet:
Jag vill gå in på www.avanza.se, markera saxen i safari, klippa ut den aktie som är intressant och binda detta innehåll till en websida. Och sedan upprepa detta en gång för varje aktie typ.
I slutändan har jag alltså ett html dokument med tillhörande widgets eller vad man nu kan tänkas generera för kod, som jag kan ladda upp på en URL och ha som min egen hemsida när jag vill titta hur mina aktier går.
Om det finns något smart sätt att bädda in widgets i html kod vore bra, så att man kan visa widgets på en hemsida precis som vilken annan grafik/film/flash fil som helst.
Kanske är detta en idé som ännu inte är förverkligad? Att behöva kunna koda flera språk för att ro hem detta är bara sååå 1980 Apple har ju redan världens grymmaste lösning i safari för att knycka andras dynamiska innehåll och presentera det där man vill ha det.
//K