- issenisse
- Medlem ●
- Södertälje
mmm befarar väl det..
Nej har inte uppdaterat till 2.1 än. Kör 2.0.2 än så länge, men en uppdatering kan nog bli aktuell snart i hopp om att bli av med denna oerhört irriterande bugg..
Någon annan som hört talas om eller stött på samma problem?
Om man har en icke jailbreakad telefon, finns det något sätt att komma åt
System/Library/PrivateFrameworks/AppSupport.framework/Default.phoneformat
?
Nej, tyvärr. För att detta ska fungera måste du kunna SSHa in till telefonen.
Om du inte är helt bevandrad med SSH och dyl. tror jag det nu för tiden finns en fix för detta via Cydia.
CallerID Fix for 2.2 (Cydia -> section -> Localization)
Men även detta kräver att du har en jailbreakad telefon.
Tilly
Nej, tyvärr. För att detta ska fungera måste du kunna SSHa in till telefonen.
Om du inte är helt bevandrad med SSH och dyl. tror jag det nu för tiden finns en fix för detta via Cydia.
CallerID Fix for 2.2 (Cydia -> section -> Localization)
Men även detta kräver att du har en jailbreakad telefon.
Tilly
Misstänkte det. Typiskt. Vill helst undvika att jailbreaka telefonen. Får väl lägga in alla nummer dubbelt i adressboken då... Trist.
Det är upp till mig men ändå inte. Jag har inte gjort något fel och det är inget fel på telefonen.
När jag var i Tyskland i helgen så funkade det utmärkt när svenska kontakter ringde mig så det verkar bara vara i, när jag är i Sverige det är problem.
Det är upp till mig men ändå inte. Jag har inte gjort något fel och det är inget fel på telefonen.
När jag var i Tyskland i helgen så funkade det utmärkt när svenska kontakter ringde mig så det verkar bara vara i, när jag är i Sverige det är problem.
Uppenbart så är det ju fel någonstans eftersom andra får det att fungera?
Tjena hej...
Då var vi tillbaka vid ruta noll igen då tydligen tack vare 2.2
Mitt problem är alltså att jag får en extra nolla på alla inkommande samtal å vill kunna matcha dessa med internationell formatering.
Exempel:
Polare med nummer 08-112233 ringer till mig.
I min adress bok har jag +46-8-112233
När han ringer står det 008-112233 i displayen, och iPhone 2.2 fattar inte vilken kontakt den skall matcha med.
Någon som har några bra ledtrådar till vart man ska börja jaga i 2.2 ??
Mvh
Tilly