1. Hur många användare tänker du dig?
2. Har du mycket filer att stoppa in i systemet?
3. Hur mycket "meta-data" vill du lagra om filerna? Typ, projektnamn, författare, granskat av, mm.
4. Tycker du att det är kul att utveckla nya saker och har tid över, eller installerar du gärna färdiga saker och underhåller dem?
Hej alla! Tack för svar!
Jag har kikat runt på en hel del webbaserade system men det känns som om dom flesta är gjorda för att användas under arbetets gång och inte för att "Lagra".
angående frågorna.
1. Jag kan tänka mig att det i framtiden kommer ligga mellan 5-10 användare.
2. Anledningen till att jag vill börja med ett system nu är för att förenkla i framtiden när det är en massa filer. Men om man säger för varje projekt kan det bli upp emot ca 50 filer.
3. Det är här det blir klurigt för jag har mycket metadata jag vill kunna lagra, och gärna olika varianter för olika typer av filer!
4. Jag gör det faktiskt hemskt gärna själv och har lite planer i bakhuvudet på att senare koppla ihop detta med ett internt "ordersystem" där jag kan skicka viss data direkt till produktionssystemet.
Det känns som om jag har lite för många branchinriktade krav.
Ni som jobbar med grafisk design eller liknande, jag kan tänka mig att ni har liknande krav som jag har! Hur har ni löst det?
MvH Bylund