Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3g olåst 8gb 3995 och 16gb 4445kr?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 15:09

Tjo!

försökte hitta i forumet om ni snackat någe om det här innan, men hittade http://www.setrade.se/s1/
verkar vara lite väl bra priser, sen säljs den väl inte olåst i usa? någon som provat?
/f

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-05 15:14

Om du frågar mig är jag alltid tveksam till företag jag aldrig hört talas om speciellt om de har något lägre priser. Jag skulle aldrig handla av ett sådant företag.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 15:15

hehe ... då resonerar vi på samma sätt:P om priserna är för bra är det antagligen en anledning, men de har ju en butik i eskilstuna, ingen som bor där som kan svänga förbi=) får man den i handen så får man ju.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-05 15:21

jag bor i etuna ! ska läsa lite

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-05 15:28

En googling på Setrade på svenska sidor tyder på att det är bondfångare det rör sig om ja!!

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 16:21
Ursprungligen av franzer:

jag bor i etuna ! ska läsa lite

sweet, har du hört talas om det innan?

Ursprungligen av T11:

En googling på Setrade på svenska sidor tyder på att det är bondfångare det rör sig om ja!!

mm man hittar ingenting... och det e lite skum sida där de säljer allt mellan himmel å jord... men man vet inte

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-05 21:24

Nej ,aldrig hört talas om dom . platsen dom säger sig ligga på är endast kontor så nog fasen är det lite skumt. Testa att slå honom en pling och säg att du bor i eskilstuna och att du kan komma förbi och titta på telefonen ! Vore roligt och se vad han svarar på en sådan fråga!

Franzer

Nej ,aldrig hört talas om dom . platsen dom säger sig ligga på är endast kontor så nog fasen är det lite skumt. Testa att slå honom en pling och säg att du bor i eskilstuna och att du kan komma förbi och titta på telefonen ! Vore roligt och se vad han svarar på en sådan fråga!

Franzer

Ja, face-to-face önskan är ju alltid det säkraste kortet vad gäller ta reda på hur seriös någon är...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 22:26

Om Setrade är oseriösa så luras dom i alla fall på ett mer förfinat sätt än den där Galne Kristoffer, den killen har inte alla hästar hemma.
/irie

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-01-05 23:21

Franzer

hehe... kan prova imorgon:P mailade honom å bad om att få bild å sånt, han svarade
Hej!
Tack för visat intresse.
Du hittar information på vår sida FAQ - iPhone
Du bokar din telefon på www.setrade.se

*edit* tog bort namn och telefonnummer. /Mod

hmm sökte på numret
gav ett företagsnamn som är Xl´nt Nails Group Nordic AB på samma adress :S

och det företaget är registrerat på en helt annan adress vilken är
Linslagargränd 1
721 30 Västerås
Västmanlands län
och registrerat på en Susanna ---, men hon har en adress som är
---

*edit* Lägg inte ut namn och adresser till personer som vi inte vet är inblandade. /Mod

vilken j***a soppa:P

hittade detta på ett annat forum:

Sweden Ease Trade
Org.nummer: 760309-XXXX Bolagsform: Enskild firma

Status: Bolaget är passivt
Registreringsdatum: 2004-04-22

F-Skatt status: Avregistrerad för F-skatt
Startdatum för F-Skatt: 2006-10-26
Slutdatum för F-Skatt: 2008-06-19

Momsgrupp: Tillhör ej någon momsgrupp hos RSV
Momsstatus: Avregistrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2004-05-06
Slutdatum för moms: 2008-10-02

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Ett grossistföretag såsom att göra inköp av varupartier av diverse sortiment från andra företag och sedan distribuera, det vill säja sälja, dessa varor vidare till andra företag, som till exempel massmarknaden.

så det tyder ju på att det e ett skumt företag.

Senast redigerat 2009-01-06 11:28
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-01-07 12:57

Efter att man har anmält sig på sidan får man följande mail:

En förhandsbokning från EPOSTADRESS har registrerats.
iPhone 16Gb, 4495 :-*
* Exkl. Postens avgifter.
Telefonerna beräknas till v.2-3 2009.

För att boka upp dig fast på dessa/denna telefon/er svara bara på detta mail med
namn, efternamn, adress och telefonnummer så bokas du upp på en fast lista.

Övriga frågor skickas till qa@setrade.se

Mvh SET

Ursprungligen av Mäcen:

Efter att man har anmält sig på sidan får man följande mail:

En förhandsbokning från EPOSTADRESS har registrerats.
iPhone 16Gb, 4495 :-*
* Exkl. Postens avgifter.
Telefonerna beräknas till v.2-3 2009.

För att boka upp dig fast på dessa/denna telefon/er svara bara på detta mail med
namn, efternamn, adress och telefonnummer så bokas du upp på en fast lista.

Övriga frågor skickas till qa@setrade.se

Mvh SET

Frågan är ju hur själva affären sedan går till?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2009-01-07 13:08

Finns lite mer info om företaget på www.tbg.nu/. Bolaget är passivt.

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-07 13:56

Väldigt låga priser så ska man tänka efter...

Jag har under ett år tid köpt iPhone från både USA, England och Hong Kong.
Det går att få bra priser i USA men inte så låga.. speciellt inte i den volymen.
Och absolut inte originalupplåsta, Dom finns inte i USA över huvudtaget

Om detta företag sköter all lagligt med moms, så bör inköpspriset vara under $400
om dom skall kunna gå runt med den affären..

Jag blir ständigt erbjuden iPhones från USA med priser som $300-400 men i slutändan visar det sig vara en bluff, man vill att jag skall skicka pengar med Western Union..

Nä, handla alltid av dom som kan & vill leverera personligen, det tjänar alla på.
Lite dyrare, men i slutändan kanske det blir billigare..

Lycka till

Haha! Dom har inte ens korrekturläst FAQ. Vet någon vad "orginal" betyder?

• Medlem
  • 2009-01-10 15:58
Ursprungligen av hummel:

Haha! Dom har inte ens korrekturläst FAQ. Vet någon vad "orginal" betyder?

Förmodligen original Dålig svenska, felstavningar och särskrivningar är knappast sällsynta..

• Medlem
  • 2009-01-10 15:44

Jag har förhandsbokat en iphone även om jag varit lite tveksam till att betala via postförskott och få den skickad till mig. Däremot har de meddelat att det funkar fint att betala kontant i Eskilstuna.. Undrade också över det passiva företaget och fick då svaret;

"Ja, det ligger vilande just nu eftersom företaget är under ombildning till AB. Vi har valt att göra så då vi sett att det är en bra lösning för oss. Vi skickar med momskvitto. Vi tar inga förhandsbetalningar."

Överhuvudtaget har jag fått snabba och seriösa svar och med tanke på att jag kan betala kontant i eskilstuna så kan det var värt att ta ett tåg fram och tillbaka. Tycker också, trots de låga priserna som från början kändes lite tveksamma, att det är lite osannolikt med en bluff med tanke på resten av sajten och produkterna.

Att bli ett AB är bra om man riskerar att bli stämd/polisanmäld. Då är enskild firma värre med tanke på att det då är man själv som privatperson som blir ställd mot väggen. Som AB är det bolaget som står till svars för agerandet.

• Medlem
  • 2009-01-10 15:55

Visst är det så.. men AB är bra i andra hänseenden också. Det lär nog uppdagas snabbt om det rör sig om en bluff eller inte. De tar trots allt inga förhandsbetalningar, bara förhandsbokningar. Inget att förlora på att åka dit och betala kontant, det skulle vara att de inte dyker upp eller finns på plats då..

Ursprungligen av rodin:

men AB är bra i andra hänseenden också.

Självfallet.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-14 11:35

Hm nu är det ju vecka 3. Är det någon som har köpt av dom här?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2009-01-14 12:42

Jag fick informationen att de blivit lovade leverans på fredag.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-15 17:45

Så jag har haft kontakt med dom, och han som jag pratat med heter Henrik och han sa först att dom hade båda i lager, sen sa han att dom skulle komma imorgon fredag. Lite luddigt. Jag har hittat en på blocket jag ska köpa istället, dock lite dyrare men vet i alla fall vad jag får

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-16 19:16

Har det hänt något mer? Någon som fått sin telefon?

Vi är många som tycker det verkar skumt och oseriöst. Ingen rök utan eld? Svårt att veta... Om någon åkt till Eskilstuna och träffat killen vill vi ha svar bums i tråden.

troligen försök till blåsning

Jag bor också i etuna och jag har nu lagt en beställning men skrivit att jag vill komma in och titta på den och pröva den innan köp får se om jag får något svar. troligen inte men vi får se.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-19 10:30
Ursprungligen av robert76:

Jag bor också i etuna och jag har nu lagt en beställning men skrivit att jag vill komma in och titta på den och pröva den innan köp får se om jag får något svar. troligen inte men vi får se.

Jag hade en mailkonversation med dom och han som jag skrev med, Henrik, sa att det bara var att komma och titta så fort dom fick in i lager, alternativt skicka mot postförskott. Dock har jag inte hört något mer, är i och för sig inte intresserad längre men det skulle vara kul att veta

jag avaktar och ser rapporterar sen..
får se om jag får något svar.

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-19 23:27

Jag fick ett mail av dom nu på kvällen:

Citat:

Käre kund!
Vi skriver till dig då du anmält ditt intresse för iPhone.
Vi vill meddela dig att det varit en stor efterfrågan på telefonerna.
Vi är verkligen glada för detta och samtidigt lite ledsna.
Vi förstod aldrig att de skulle gå åt så snabbt och det är svårt att få många levererade.
Därför vill vi ge dig det beskedet att har du inte bokat så är de för denna gång slut.
Har du bokat får du ge dig lite till tåls och vänta tills alla garantiåtaganden är ordnade.
Vi garanterar inte dig som redan bokat en telefon utan det går efter turordning.
Med detta vill vi bara meddela att förhandsbokningen är stoppad för tillfället.
Vi gör nu allt vi kan för att besvara alla som kontaktar oss och hoppas ni är nöjda med vårt arbete.
Vi arbetar dag som natt nu för att ni ska få era telefoner.
Vi kommer meddela er personligen och ni får då vara med att planera förfarandet.
Med Vänliga Hälsningar
Personalen på SE Trade

Antar att jag inte är den enda?

Ursprungligen av nllub:

Jag fick ett mail av dom nu på kvällen:

Antar att jag inte är den enda?

samma här

Bevaka tråden