Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Publicera era favvo-ringsignaler till iPhone!"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur verkar idén att dela med oss av våra favvoringsignaler till iPhone?! Därmed startar jag tråden "Publicera era favvo-ringsignaler till iPhone!". Kan ni inte länka till era skönaste ringtones så man kan få lite inspiration och uppslag. Själv håller jag på att lära mig hur man gör ringsignaler till iPhone och har inte hunnit fixa några själv, så pinsamt nog kan jag inte börja med att dela med mig...

Men andra har säkert hunnit längre än mig!

Som sagt, endast signaler som NI gjort själva, dom som ni laddat ner från internet kan ni inte lägga ut här.

Exakt! Inga rippade sånger å sånt. Only creative home made shit!

Jag ska försöka mig på en signal ikväll Återkommer.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 14:29

Hehe, det ska bli intressant att se hur många som sitter hemma och komponerar sina egna ringsignaler..

• Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-18 12:39

Förstår inte en s hur man får in ringsignaler i Iphone igenom itunes...kör 1.1.1

det är ju lättare i 1.1.2. Då ska det bara vara att ta en .m4a och döpa om den till .m4r (och som är kortare än 30-40 sek) och därefter lägga in i iTunes och synka... Tror jag...

Började mecka med några tappra försök till ringsignaler igår men det blir inte så bra. Jag är nog ingen bra ringsignalsproducent!

Jaha fegisar

Här är några som jag satt ihop i GarageBand.
2 är från podcast som är tillåtna att använda.

Jag har inte använt Box tidigare så jag hoppas att utdelningen funkar.

http://public.box.net/larsson68976

Cool! Har du gjort dessa själv? Sweet.

"Second" var najs!

Ursprungligen av daniel1210:

Cool! Har du gjort dessa själv?

Alla är gjorda i GarageBand.
Använder looparna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 10:11

Klassisk amerikansk ringsignal som har en väldigt hög frekvens, hörs hur bra som helst även utomhus och det går att ställa ner ringsignal volymen rejält!

Jag har använt iToner i OS X för att lägga in ringsignaler hittills men det finns ju flera sätt...

Ursprungligen av arne123:

Klassisk amerikansk ringsignal som har en väldigt hög frekvens, hörs hur bra som helst även utomhus och det går att ställa ner ringsignal volymen rejält!

Jag har använt iToner i OS X för att lägga in ringsignaler hittills men det finns ju flera sätt...

Praktisk! Den hör riktigt bra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 22:30

Haha. Det där var ju både oväntat och bra! Finns det fler exempel på sådan corporate PR inom mobilringsignalmarknaden?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 11:22

Nytt ljud i mobilen!

Här är några helt nya akustiska ringsignaler till mobilen, med flöjter och celesta, inspelade live i orkesterdiket på Kungliga Operan. Musik ur Tjajkovskijs balett Nötknäpparen.

Länk till de tidigare publicerade ringsignalerna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-17 00:00

På fring.com kan man rösta och ladda hem en massa ringsignaler.

1
Bevaka tråden