Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator 10.0.3 SV+Tempfiler

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-04 17:22

Var ute hos en kund idag och dom hade problem när dom jobbar lokalt så efter ett tag när man
jobbat i Illustrator 10.0.3 med Mac OS X 10.2.4
så går det inte att spara feltyp -43 och sen ser man att det brevid filen ligger Tempfiler.

Har kollat lite på Adobes Forum där har folk med samma problem men ingen lösning?

Någon här med lösning eller samma problem?

Micke

• Oregistrerad
  • 2003-04-04 20:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av ML
Var ute hos en kund idag och dom hade problem när dom jobbar lokalt så efter ett tag när man
jobbat i Illustrator 10.0.3 med Mac OS X 10.2.4
så går det inte att spara feltyp -43 och sen ser man att det brevid filen ligger Tempfiler.

Har kollat lite på Adobes Forum där har folk med samma problem men ingen lösning?

Någon här med lösning eller samma problem?

Micke

Är det EPS-filer som skall sparas eller bara vanliga .ai-filer?

• Medlem
  • 2003-04-04 20:46

när jag provade så testade jag
med bägge varianterna
.ai samt .eps, men känslan är att
det i första hand blev utav .eps, och det är det
som är intressant som "slutformat", för
att importera i Quark.

Jag har detta problem. Och det är då eps som är kruxet. Därför väntar jag in i det sista med att spara material som just detta.

.ai ända fram till det är dags. Sedan behåller jag alltid en version av .ai om det behövs korrigeringar. för eps går sällan/aldrig att spara om, då det blir felmeddelande.

• Oregistrerad
  • 2003-04-05 11:01

Det luriga med EPS-formatet i Mac är att det består av en skärmbild och en datafil med den "riktiga" bilden. I Windowsversionen är del av EPS-strömmen en TIFF-bild för skärmen.
Om man tittar på hur EPS:er sparas på en Windows 2000 Server, ser man tydligt att de först sparas två filfragment och att dessa sedan slås ihop tillen fil som är den slutliga EPS:en. Den första filen är en rå EPS-fil och den andra en Pict-resurs.

Detta är ingen lösning på problemet, bara en hint om hur Illustrator sparar EPS:er.

• Medlem
  • 2003-04-05 14:38

ett felmeddelande som dyker upp så fort jag
startar Illustrator i Systemloggen är:
"Attempt to release a printing object without first doing a retain!!!"

Detta såg jag ute hos kunden med, här hemma har jag inte lyckats att få en massa tempfiler ännu...

Men kan felmeddelandet vara något som felar?!

Kenneth Pilo, kör du Classic på samma gång eller?
(jag har ingen Classic hemma)

Micke

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-07 09:56

Förklaring på vad felmeddelandet betyder:

Citat:

-43 fnfErr File not found; Folder not found; Edition container not found; Target not found

Uppträder problemet vid spara eller spara som?

Det verkar som Illustrator försöker skriva till en fil som inte finns, och därför levererar felmeddelandet.

Prova att skifta från spara till spara som eller tvärt om för att se om något blir bättre.

• Medlem
  • 2003-04-07 10:35

när felmeddelandet uppstog så var det vid
vanlig "spara".

Men det mest skrämande var att gjordes det ändringar i dokumentet och så sparade dokumentet, stängde ner och öppnade igen, så var dessa ändringar borta. (Utan varning)

Och sen efter ett tag brukade man få felmeddelande.

Spara som hann jag inte testa så mycket, men antar att det funkar, men så kan man inte jobba.

1
Bevaka tråden