Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DeOxit Caig i Malmö

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla 99:or!

Köpte en begagnad Poly Evolver Key härom veckan, och har problem med att några rattar funkar lite dassigt - antingen tar värdena ett skutt i luften, eller så ökar det långsamt trots att jag vrider frenetiskt. Skickade ett mail till DSI och fick ett snabbt schysst svar, som rådde mig att införskaffa ett par burkar med DeOxit Caig (både 5% och 100%). När jag söker på nätet så får jag ett par träffar i Sverige, men jag tänkte att man kanske kunde kolla om någon här vet något ställe i Malmö eller ev. Lund där man kan köpa sånt här över disk.

/Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 13:37

Det finns ingen butik i sverige som säljer caigs prylar över disk vad jag vet, men här finns de i lager och de skickar på 1-2 dagar via postförskott, jag beställde därifrån i förra veckan:

http://www.jpdisco.se/

Gå in på försäljning/tillbehör/övriga tillbehör så hittar du deoxit bland annat.

Öhm, förresten, kolla om du inte kan få rattarna utbytta eller fixade på garanti, det var lite strul med någon laddning av evolvrarna.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 15:01

Alltså, jag tycker detta är vansinnigt. Kassa encoders på en synth som har funnits ute i knappt tre år eller något...och tillverkaren rekommenderar att man sprayar dem "rena". Det kommer att hålla max några månader.

@Frebrik: ok, jag kan ha garanti på grejen - ska kolla upp. Vad menar du med laddning?

@amino: kan väl hålla med, men om jag hade engagerat mig i varje sak som inte är som jag vill ha det på syntar eller datorer så hade jag suttit på institut vid det här laget. Försöker anamma lite av den där positiva "om jag gör så här"-andan som jag gillar hos synt-pulare.

/Stefan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 16:13
Ursprungligen av Antimon:

@Frebrik: ok, jag kan ha garanti på grejen - ska kolla upp. Vad menar du med laddning?

Ja, alltså en leverans, ett visst begränsat antal exemplar av evolvrarna pch P08:orna har fel på rattarna. Det finns en separat tråd om det här på 99:an till och med:

http://www.99.se/syntar-sant/251499-prophet-8-taskig-kvalitutta.html

Aha! Bra info - tack!

/Stefan

1
Bevaka tråden