Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
På den svenska bloggen AppleMac.se går det nu att läsa att F-secure i Finland testat iPhones beständighet mot kyla genom att lägga den i frysen. Video finnes
Jag läste i DN att många nyare mobiler inte klarar av lägre temperaturer än några plusgrader. Här i norra delen av Europa kan du ju bli betydligt kallare än så, vilket gör att ens telefon kanske inte fungerar alls i värsta fall.
Enligt testet i första inläget ska ju iPhone klara kyla rätt bra, stämmer det med era iPhones, ni som har en (eller flera)?
Jag har varit ute i -6 grader och använt min iPhone i 30-60 minuter som mest (konstant användning, spelade monopol). Det har inte uppstått några konstigheter då i alla fall.
Hehe, min SE W880 brukar få seg display om det är runt noll och kallare. Om det händer på en iPhone så kan det kanske kännas lite segt att se spökbilder av den föregående menyn i ett par sekunder..
Enligt brorsan tappar hans Iphone batteri betydligt snabbare när det är kallt ute... Men så är det väl med alla batterier i kyla om jag inte minns fel?
Ja, men jag har ingen aning om var jag trycker då...
Att köpa Apple-vantar till sin telefon tycker jag bara känns för mycket, men det är ju på väg också...
Att köpa Apple-vantar till sin telefon tycker jag bara känns för mycket, men det är ju på väg också...
Jag har faktiskt lyckats ringa ett samtal "med näsan", alltså låsa upp telefonen, öppna kontakter, hitta rätt kontakt och trycka på rätt telefonnummer.
Våga testa, man klarar av mer än man tror ... och man behöver inte vara Cyrano.
Jag har faktiskt lyckats ringa ett samtal "med näsan", alltså låsa upp telefonen, öppna kontakter, hitta rätt kontakt och trycka på rätt telefonnummer.
Våga testa, man klarar av mer än man tror ... och man behöver inte vara Cyrano.
Mina gamla mobiler, Samsung, SE etc pallade inte med skånsk vinter. De slocknade, hängde sig och så vidare. iPhone funkar fint. Men man måste ta av vanten