Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var får man tag i fler "ställ"?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 15:01

jag behöver ytterliggare ett ställ till min touch. den där plastbiten som följer med i kartongen är suverän o jag skulle lätt kunna köpa ett par stycken så man har hemma, på jobbet osv. men finns de att köpa någonstanns?? har någon sett dem till salu?

visst kan andra ställ vara intressanta, men jag gillar den där lille biten. den är lika funktionell som den är liten.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-06 18:29

Den genomskinliga saken? Skicka adressen så får du min, använder den inte...

Mvh, Kidde

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-07 01:20

hehe jag fattar inte ens hur dom funkar som du kan få min xD

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 08:40

mycket generöst grabbar! ni har PM!

Jag vill också gärna ha fler, så om någon vill dela med sig eller vet var de går att få tag på så hör av er till mig, tack på förhand

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-31 04:00

går att köpa på mediaparket såg jag igår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-04 09:22
Ursprungligen av freXer:

går att köpa på mediaparket såg jag igår

mediaparket?

Vad gör plastbiten?

Du ställer ipoden i den, så den bkir som en skärm typ.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-04 14:51

Han kanske menar Mediamarket?

Ahhaaa, trodde han menade den vita grejen vad gör den?

genomskiljiga vet jag vad den gör mejn vad gör den vita?

Det är en adapter till iPod-dockan som finns att köpa separat.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-02 22:24

tjenare! jag har blivit av med mitt ställ. om inte nån använder det så skänk gärna ett till mig

PS. Jag menar den genomskinliga plastbiten.

tack tack!

öh? ett sånt ställ har ja missat. fanns det i kartongen???

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-04 07:14

yepp! Fanns i kartongen.

Inte i min iaf

Skulle gärna vilja ha tag på ett, om nån ha en över och vill ha en slant för den så PM:a mig.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-04 23:53

jepp samma här

Fler ställ... Jag hade varit glad om jag fick ett
Jag fick en ny i julklapp och i den lilla boxen fanns inget. Den vita plastbiten, kabel och lurar var allt jag fick.

Någon som köpt en 2G nyligen? Fick ni med något ställ?

Den lilla genomskinliga plastsaker kom med den första iPod Touch men tyvärr inte med den nya G2. Jag har gett bort min till en kille här på 99.se. Han tänkte använda den till sin iPod Nano också. Jag har varit på MacForum i Göteborg för att höra om de hade några över men så var det inte.
Se bif bilder hur man använder den som ett bordsställ.

Jag kom på idag att man kan använda sk visitkortsställ till iPod Touch/iPhone. Dom här hade jag hemma och dom är köpta i någon bokhandel. Det kan väl vara en kompromiss om man gärna vill ha en liten hållare som inte täcker skärmen ?

Ursprungligen av KaRo:

Jag kom på idag att man kan använda sk visitkortsställ till iPod Touch/iPhone. Dom här hade jag hemma och dom är köpta i någon bokhandel. Det kan väl vara en kompromiss om man gärna vill ha en liten hållare som inte täcker skärmen ?

Det var inget dumt tips Ska hålla utkik efter ett!

Ursprungligen av KaRo:

Den lilla genomskinliga plastsaker kom med den första iPod Touch men tyvärr inte med den nya G2. Jag har gett bort min till en kille här på 99.se. Han tänkte använda den till sin iPod Nano också. Jag har varit på MacForum i Göteborg för att höra om de hade några över men så var det inte.
Se bif bilder hur man använder den som ett bordsställ.

men det går ju inte att ha hörlurarna i, om touchen står upp.

Ursprungligen av kalle94:

men det går ju inte att ha hörlurarna i, om touchen står upp.

Nej.
Men om man har G2 slipper man hörlurar och kan sätta på musiken så det hörs i högtalarna. Inget toppenljud men jag tycker det fungerar när jag ser på kortfilmer eller bläddrar i bilder.

Jag brukar lägga mina iPod Touch i små skinnbörsar men det finns ju dom som vill ha dom stående och framme. Då kan det här vara ett tips. Garanterat mycket billigare än vad Apple-prylar brukar kosta.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-01-08 16:27

snålt att man inte fick med ett ställ i G2. jag har inte tänkt på det förrens nu,
men man får bara den vita plastbiten till docken..

Den lilla plastbiten passar bäst med den iPod Touch som den kom med. Om man använder den med nya Touchen fungerar den inte så bra stående eftersom G2 är tunnare. De hade alltså fått tillverka en ny plastbit till G2 och det blev väl för dyrt. Synd !

Inte testat att göra själv ännu men verkar som ett smidigt ställ.
http://www.geeky-gadgets.com/?p=7020&lang=sv

1
Bevaka tråden