Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklaste sättet att göra backup av SMS och kontaktlistan?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-26 10:51

Hej,

Jag kör en jailbreakad telefon med 1.1.4 och tänker uppgradera min iphone. Problemet är att jag är lite osäker på kontaktlistesynken som finns i itunes. Finns det någon risk att mina kontakter på telefonen försvinner om jag helt sonika väljer att synka mina outlook-kontakter i windows med de kontakter jag har i telefonen? Finns det några snabba och smarta sätt att göra en backup på både telefonboken och sms-databasen?

Tack på förhand

/Daniel

Backup gör du genom att synka iPhonen i Tunes.
Dels läggs kontakterna in i adressboken(om det är den du väljer) sedan tror jag att de läggs i säkerhetskopieringen som görs då och då när man synkar iPhonen.
SMS kan du få tillbaka om du väljer att ställa in iPhonen efter backup efter att du återställt den, vilket dock inte rekommenderas då det ofta skapar krångel att ställa in efter backup när man hoppar mellan firmwares. Bäst fungerar det att välja "ställ in som ny telefon".
SMS är det halvkört med.
Dock finns program som gör att du kan maila alla smsen till dig själv, om det räcker att du sparar dem så.

• Medlem
  • 2009-01-26 13:16

Men det finns ingen risk att mina kontakter skulle försvinna om jag synkar dem med outlook-adressboken? Jag menar, jag har säkert ett par kontakter i min outlookadressbok och det vore ju trist om outlookadressboken flyttades till min iphone och mina nuvarande iphonekontakter försvann.

fnu:
Vill du absolut ha den som kontakter i outlook? Annars rekommenderar jag att synka dem till Adressboken, har alltid fungerat för mig. Och nej, de ersätts inte utan slås ihop(vilket ska vara fallet med Outlookkontakterna med).
För säkerhets skull kan du ju börja att synka dem med Adressboken så du har någon slags backup där, sedan kan du ju switcha till outlook och se vad som händer.

1
Bevaka tråden