Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

25-årsdagen, vad hände?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag i likhet med flera andra här på forumet trodde att Apple skulle uppmärksamma 25-års dagen med att annonsera ut nya produkter. Vad hände? Mig veterligen så uppmärksammade de inte jubileet över huvudtaget.

Min grannes morsas förra snubbes syrra har sagt att alla vi som beställt iLife09 kommer att få en helt ny iPad som 25årspresent. Så, festen blir den fjärde februari när leveranserna ska ske.

Inget hände - precis som väntat.

Hade du väntat dig en speciell jubileums-produkt?
Det har bara hänt en enda gång i Apples historia, och jag tvivlar på att det händer igen.

Eller hade du väntat dig att de skulle placera en "vanlig" produktlansering på just det datumet?
Nja, det verkar som om de numera har gått över till att presentera något nytt när de känner att produkten är färdig för presentation, inte på ett visst förutbestämt datum. Vilket förmodligen är orsaken till att det var lite tunt på årets MacWorld Expo.

Men här har jag gärna fel. Det får gärna dyka upp någon intressant ny produkt snart...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 20:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inget hände - precis som väntat.

Hade du väntat dig en speciell jubileums-produkt?
Det har bara hänt en enda gång i Apples historia, och jag tvivlar på att det händer igen.

Om man följer Jesper Ohlssons tråd så står det att Twentieth Anniversary Macintosh togs fram till 20-års jubileet 1997. Vad är det som fyller 25 år nu i så fall?

Ursprungligen av iJenny:

Om man följer Jesper Ohlssons tråd så står det att Twentieth Anniversary Macintosh togs fram till 20-års jubileet 1997. Vad är det som fyller 25 år nu i så fall?

1997 var det Apple som var 20 år. Nu är det 25 år sedan den första Macintoshdatorn presenterades. Innan dess tillverkade Apple andra datorer.

Ursprungligen av akerstrom:

Min grannes morsas förra snubbes syrra har sagt att alla vi som beställt iLife09 kommer att få en helt ny iPad som 25årspresent. Så, festen blir den fjärde februari när leveranserna ska ske.

tror stenhårt på detta. Det är ju på MIN födelsedag....

Jag hade inte väntat mig något, men hoppats däremot. Men att de inte uppmärksammade dagen på något vis förvånade mig.

Ursprungligen av claudiomarino:

Jag hade inte väntat mig något, men hoppats däremot. Men att de inte uppmärksammade dagen på något vis förvånade mig.

Då har du missat att Apple är Apple, och sentimentalitet är inget som värderas högt där. Citerar Steve:

Citat:

“When I got back here in 1997, I was looking for more room, and I found an archive of old Macs and other stuff. I said, ‘Get it away!’ and I shipped all that shit off to Stanford. If you look backward in this business, you’ll be crushed. You have to look forward.”

(via Steven Levy)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 20:49

Så länge Steve Jobs styr och ställer så kommer Apple inte att släppa produkter som firar saker som skett.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 20:50
Ursprungligen av acke:

Så länge Steve Jobs styr och ställer så kommer Apple inte att släppa produkter som firar saker som skett.

Word, inte Jobs stil, han vill bara fira framsteg

Ursprungligen av acke:

Det stämmer nog bra. Jobs har vi några intervjuer sagt att han inte bryr sig så mycket om tider som har varit. Även om han gjorde det så var tiden strax därefter inte direkt en av hans höjdpunkter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 20:21

Aha... Så Apple är nu 32 är, och Mac 25 är. Visst heter det inte Macintosh längre utan bara Mac, eller har jag missförstått det också?

Namnet Macintosh har inte försvunnit, men med tiden har i princip alla (inklusive Apple) gått från att säga det till att bara säga Mac.

1
Bevaka tråden