Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken operatör rekommenderar ni för iPhone 2G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 23:54

Hej,
Jag har en iPhone 2G inköpt i USA i maj 2008 och kör Telenor här hemma. Allt funkar jättebra förutom att det inte går att maila från den på stan (förutom då jag är hemma där jag har Telia, och på jobbet där vi har eget nät). Har varit i kontakt med supporten ett antal ggr men de säger bara att de inte kan hjälpa till eftersom de inte har iPhone i sitt sortiment och har ingen support på den luren! Har fått några råd här på 99.se men det hjälper inte tyvärr
Funderar starkt på att byta till Telia som borde kunna iPhone, men de har å andra sidan inte sålt iPhone 2G (bara 3G) så det kanske inte hjälper heller...
Är det någon som har några erfarenheter av våra Svenska telebolag och iPhone 2G och får allt att funka som det ska?
Tacksam för tips och råd så jag kan bestämma vilken operatör man ska sikta in sig på.

Tack på förhand.
//Tina

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-27 23:56

Du kan inte maila säger du, men för övrigt går det att surfa och så?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-28 00:02

Har du rätt SMTP server inlagd i din iPhones inställningar?

Skicka mail från mobilen

SMTP-server (utgående mail): smtp.euromail.se (IP-nummer 217.174.079.069)

Du måste alltid ha denna inställning för att du ska kunna skicka mail från din mobil. För att skydda våra kunder har vi på Telenor, så som de flesta andra operatörer, valt att endast tillåta utgående trafik via vår mailserver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 01:30

SMTP är boven inte iPhone

Det har inget med iPhone att göra och torde inte bli någon skillnad om du behåller dina inställningar med ny operatör.

Jag har själv haft samma problem - men till slut fick jag nog av IT och öppnande min egen SMTP server som funkar på all nät - Både GPRS; Wifi etc - sen dess rullar mailen på som ett kvinnohjärta...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-28 19:24
Ursprungligen av tiny:

Hej,
Jag har en iPhone 2G inköpt i USA i maj 2008 och kör Telenor här hemma. Allt funkar jättebra förutom att det inte går att maila från den på stan (förutom då jag är hemma där jag har Telia, och på jobbet där vi har eget nät). Har varit i kontakt med supporten ett antal ggr men de säger bara att de inte kan hjälpa till eftersom de inte har iPhone i sitt sortiment och har ingen support på den luren! Har fått några råd här på 99.se men det hjälper inte tyvärr
Funderar starkt på att byta till Telia som borde kunna iPhone, men de har å andra sidan inte sålt iPhone 2G (bara 3G) så det kanske inte hjälper heller...
Är det någon som har några erfarenheter av våra Svenska telebolag och iPhone 2G och får allt att funka som det ska?
Tacksam för tips och råd så jag kan bestämma vilken operatör man ska sikta in sig på.

Tack på förhand.
//Tina

Vanligt problem, sök lite på forumet vetja!

Det är så att din operatör antagligen inte släpper igenom din mail förutom via sin egen smptserver.

1
Bevaka tråden