Oj ursäkta om jag var otydlig. Programmerar i objectiv-c och det jag vill uppnå med parsningen är bara att få ut texten som finns lagrad i cellerna.
Såhär gör jag för att koppla upp mig mot servern och hämta hem datan.
//Kopplar upp mot servern
NSURLRequest *urlRequest = [NSURLRequest requestWithURL:url
cachePolicy:NSURLRequestReturnCacheDataElseLoad
timeoutInterval:30];
//Här kommer datan ifrån sidan att lagras
NSMutableData *urlData;
NSURLResponse *response;
NSError *error;
//Läser in datan ifrån servern.
urlData = [NSURLConnection sendSynchronousRequest:urlRequest returningResponse:&response error:&error];
Om man sedan ska spara ner XML har jag läst att man kan spara det i en array genom att bläddra ner i hierarkin till det man är intresserad av. Så för min del hade det sett ut såhär om det nu fungerar med html.
NSArray *minArray = [[urlData nodesForXPath:@"html/body/table/tr/td" error:&error] retain];
Detta har jag dock aldrig fått att fungera så istället har jag sparat ner informationen som jag laddat ner i en NSString. Det är denna sträng som jag funderar på om jag behöver parsa igenom efter den informationen som jag är intresserad av eftersom jag inte har fått ordning på ovanstående.
Bara för att kontrollera att hämtningen av informationen har fungerat som den ska så har jag provat att skriva ut strängen i ett vanligt textfält och det är då som å ä ö saknas samt att den bara läser in sex tecken och sedan avslutar med en punkt.