Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på liten synt istället för usb-keyboard?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vilken 3oktavers synt är skönast att ha vid sin imac (om man som jag tycker usb-keyboard är lökigt och lite waste of space)

alesis micron verkar iaf tillräckligt kompakt men är den rolig? bra tangenter?

finns det andra supersmå?

eller om man ändå köper usbkeyboard: finns det några bra som har 3 oktaver och helst inte är i silver med rundade hörn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-30 15:32

Gör som jag! Blofeld Keyboard!
Fast......det skall ju levereras först

ah jag gillar waldorf!

men jag glömde skriva att jag vill ha högst 3 oktaver för superkompaktheten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 16:31

Finns det ens 3-oktavers längre? Roland gjorde nåt ganska diskret i den storleken förut, när de fortfarande kallade såna grejer Roland...

Ursprungligen av SAFE1978:

Finns det ens 3-oktavers längre? Roland gjorde nåt ganska diskret i den storleken förut, när de fortfarande kallade såna grejer Roland...

näe det finns nog inte 3oktavers usb. men 2 är inte så spelvänligt och 4 känns brett på lilla databordet

Microkorg? Den är silvrig men ganska kantig.

Fast den kanske inte har USB förresten... ?

Ursprungligen av sawtooth:

Microkorg? Den är silvrig men ganska kantig.

Fast den kanske inte har USB förresten... ?

microkorg är tillräckligt kantig ja. men skitmycket större än alesis micron. usb behöver jag inte. jag har det nya: MIDI!!!

Nord modular G2 är inte superliten, men ganska superball.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 16:59

håller helt med om storleken, 25 funkar iofs till monofonsynthar men räcker inte som enda klaviatur. så hux flux har man 8 klaviatur som fungerar till olika saker...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-01-31 21:06

microkorg är inte alls större än alesis micron. har kört dem båda sida vid sida.
skillnaden är att alesis micron har större tangenter.

Ursprungligen av leere:

microkorg är inte alls större än alesis micron. har kört dem båda sida vid sida.
skillnaden är att alesis micron har större tangenter.

aha jag blev lurad av minitangenter! men fullstora är bra att ha tycker jag.

Kör en Micron just nu. Inget superduperklaviatur när det kommer till känslighet, men bra mycket bättre än allt i Korg-väg som släppts de senaste åren, och bra mycket bättre än de flesta billigare MIDI-klaviaturer. Funkar rätt bra tycker jag och vad den förlorar i spelkänsla i förhållande till mitt Roland-klaviatur (som i regel också är uppkopplat) är att den är så liten och praktisk.

Det är bara att smälla igång det och sekunder senare kan jag spela in den där basgången som jag precis kom på ...

waldorf micro q kb
har någon sagt modular tyckte jag bara såg g2 nämnas

aha många bra tips! tack alla tipsare hittills! waldorfar och nord modulars behöver jag nog inte fler än jag har rent ljudmässigt, men bra förslag ändå!

var tjackar man bäst en alesis micron på nätet? billigast inom eu etc

På tal om Micron, är det samma ljudmotor som i Ion?

Ursprungligen av sawtooth:

På tal om Micron, är det samma ljudmotor som i Ion?

lär ju vara. jag tyckte jag läste att patchar var kompatibla(?)

Nord Modular nämndes iofs, men en gammal NM Key är rätt ok som keyboard bredvid datan (har kört lite så själv). Man ska hitta en också iofs...

/Stefan

Ursprungligen av Antimon:

Nord Modular nämndes iofs, men en gammal NM Key är rätt ok som keyboard bredvid datan (har kört lite så själv). Man ska hitta en också iofs...

/Stefan

ja men jag var lite arg på generation 1 av nm för de verkar inte ha nån fullt fungerande editor till osx

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-02-05 10:33

tyvärr finns det ingen bra editor till NM1 för osX, har själv inte fått liv i nomad
som är java-baserat. kör clavias sunkiga beta-version till min NM1:a. den funkar.

så pass att jag funderar på att sälja microkorgen då den NM1:an gör samma
ljud som microkorgen och mer därtill

1
Bevaka tråden