Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda skadad logicfil?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag suttit och jobbat med ett projekt och skulle öppna en plugg, varpå Logic krashade och logicfilen var efter det inte möjlig att öppna utan att krasha logic. Jag har råkat ut för det förut och lyckats åtgärda problemet med att lyfta ur componentfilerna ur componentmappen, starta upp låten igen, spara om och lyckats fortsätta. Ingen sån lycka ny dock. Finns det någonting man kan göra åt det här problemet? Går det att reparera en logicfil t ex?

Just i det här fallet så var inte projektet så långt gånget, så det är egentligen ingen större skada skedd, men det är första gången jag har varit med om att jag faktiskt inte kan rädda projektet vilket skapar lite oro. Jag ska verkligen börja spara arbetskopior av mina låtar framöver.

Ska tilläggas att jag kör Logic 6.4

Cheers!

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 14:18

går det att autospara vad X minut i logic .. eller trycka på sparaknappen manuelt lite då och då kan ju spara dig ev trassel .. framöver

arbetskopier vet jag inte vad det e -- man får bara en massa dubletter av sånt + får hybris över vilken version som e bäst

Misstänker då att logic inte rör det sparade utan slirar på nån TEMPcache .. men kan inte det hela

Nu var det länge sedan jag använde Logic och dessutom på Windows men.

Det ska väl gå att starta ett project eller logic utan pluggar om jag inte minns fel.
Därefter plockar man bort den plugg som orskade crashen, sparar och hoppas att det fungerar igen.

Hoppas det ger dig en idé iallafall.

/Fredrik

Kör också på PC, men om du sparat songen några ggr innan strulet bör det finnas några song.bak låtar i den mappen du jobbar som kan gå att öppna?

Kan vara värt en test.

Saftskallen: Precis innan jag somnade igår mindes jag just att logic gillar att spara backupfiler, som jag lyckade krångla med så att den funkade. Jag burkar alltid tycka att de där backupfilerna bara är i vägen, men den här gången var de av godo. Visst, den krashade så klart när jag startade backuppen så jag fick lyfta ur alla komponenter, starta upp, spara om... Men till slut funkade det.

Jag har noterat att det verkar finnas en röd tråd i krasherna. Det har hänt igen, och jag har mina misstankar... Men jag måste fortsätta gräva...

1
Bevaka tråden