Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swenor import

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-01-30 13:47

Nu har det kommit ytterligare ett företag som ska sälja olåsta iphone billigt.

Va tror ni??

Personligen tycker jag det låter lite för bra för att vara sant!
Men jag vet inte......

http://www.swenorimport.com/index.do

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 18:13

"Givetvis har Iphone mobilen den internationella Apple garantin. "

De verkar lite yra då det inte finns någon internationell garanti...

Och ett ungt bolag http://allabolag.se/630730FLPH

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-30 20:02

Man borde lägga en anmälan till Konsumentverket på vilseledande marknadsföring:
http://www.reklam.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=826&lngArticleId=620

Låter som två glada killar i förorten som startar ett importbolag.
Skaffar standardprogramvara för nätbutik.
Fyller med hemsnickrad skit.
Inget ser proffsigt ut, fel typsnitt, hysteriska färger (saknar bara blinkande text...),
knackig grammatik. Hela skiten andas tonåringar och taskig skolgång.

Det finns många sådana här ställen på nätet.

  • Medlem
  • 2009-01-31 21:17

De är rätt snabba att svara på mail men tyvärr kan man inte köpa på plats vilket gör att jag tvekar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 10:21

SweNor Import = bedrägeri?

Jag kan för mitt liv inte förstå varför de kommunicerar villigt fram tills man frågar om det går bra att komma och köpa telefonen kontant. Då blir det tvärtyst.
SweNor import är i min värld än så länge ett bedrägeri. Det finns ingen annan logisk förklaring.
Dom lägger lite väl mycket energi på att tala om att dom är ett registrerat företag - So what - det finns ju ingen historik i företaget, inget bokslut eller ngt när det är så ungt.
En målvakt och sedan kan man köra på i minst ett år om inte polisanmälningarna börjar hagla. Vore intressant att höra om/när någon fått en tegelsten mot postförskott...
Men jag hoppas självklart mest av allt att ingen blir blåst.
Åker du ut till Anneli i Hägersten så skulle det inte förvåna mig om hon är en mindre nogräknad dam med smärre alkoholproblem. Kanske står det några Harleys utanför huset...vänd isåfall.

Jag har köpt en 3GB för 4500 kr inkl frakt (postförskott). Har den i handen och den fungerar hur bra som helst! Det tog två veckor innan jag fick den men det visste jag ju om, jag rekommenderar SweNor import, håll utkik efter erbjudanden för då kan man ha tur!
Anneli ringde för övrigt och meddelade att telefonen anlänt Sverige och att de lagt den på lådan, hon var jätte trevlig!

Ursprungligen av elly2009:

Jag har köpt en 3GB för 4500 kr inkl frakt (postförskott). Har den i handen och den fungerar hur bra som helst! Det tog två veckor innan jag fick den men det visste jag ju om, jag rekommenderar SweNor import, håll utkik efter erbjudanden för då kan man ha tur!
Anneli ringde för övrigt och meddelade att telefonen anlänt Sverige och att de lagt den på lådan, hon var jätte trevlig!

Och det här luktar inte det minsta någon som regar sig snabbt och lätt för att skänka det hela autencitet. Lika roligt läsa som han kanadensaren som gjorde reklam för hur himla bra väskan var som han "köpt" från det där fantasktiskt trevliga bolaget - där han råkade jobba....

Så Elly, välkommen till 99.se ....

Ursprungligen av elly2009:

jag har köpt en 3gb för 4500 kr inkl frakt (postförskott). Har den i handen och den fungerar hur bra som helst! Det tog två veckor innan jag fick den men det visste jag ju om, jag rekommenderar swenor import, håll utkik efter erbjudanden för då kan man ha tur!
Anneli ringde för övrigt och meddelade att telefonen anlänt sverige och att de lagt den på lådan, hon var jätte trevlig!

3gb?!!?

Haha, Elly liksom. 1inlägg, Helt underbart
Tycker det här inlägget känns identiskt:
http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=90511&pid=1019546&mode=threaded&start=0#entry1019546

Senast redigerat 2009-02-23 15:29
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-23 16:04

Humor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 23:19

Pajas företag

Jag beställde en iphone från denna sida (swenorimport.com) i januari. Anneli som svara på mail är sjukt otrevlig och oproffsig! Hon och hennes man/pojkvän Ola är två amatörer som inte har ngn koll alls.
Jag skulle alltså få min mobil inom 20 dagar men det kom aldrig ngn... Efter att jag hade mail-bombat dom i ca 2 månader fick jag svar att deras levernatör (!!!! vad rör det mig??) inte kunde hålla vad dom tidigare lovat. Anneli skriver då att jag ska få en likvärdig produkt men att jag får vänta ytterligare. Jag vill vid det här laget ha tillbaka mina pengar, får då ännu ett otrevligt mail om att jag borde läsa vad det står på deras hemsida, att det minsann tar 20 dagar innan man får tillbaka sina pengar. Fortfarande inte fått mina pengar...

Lång story....

Tips bara, jag skulle aldrig rekomendera ngn att köpa ngt från den sidan!!!!

Jag kollade upp Anneli (deras orgnummer är hennes personnummer) och
*resten är cencurerat av moderator pga brott mot forumets regler* /mod

Senast redigerat 2009-03-27 10:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 16:59

Tänk lite innan ni hänger ut folk, har ni hårda bevis kan det finnas en anledning. Är det inte säkert så får vi hålla oss till PUL.

ok?

/Mod

Jag har blivit blåst av SWENOR IMPORT på 4500 spänn för en iphone. Korkat eller godtroget, välj själva. Vad kan jag göra mer än polisanmäla?

Ursprungligen av babathula:

Jag har blivit blåst av SWENOR IMPORT på 4500 spänn för en iphone. Korkat eller godtroget, välj själva. Vad kan jag göra mer än polisanmäla?

du kan ju berätta hur det gick till utan att fastna i PUL-fällan.
Alltid lär vi oss något.

Oh herregud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-03 19:58

Alltså, du kan lätt ta reda på vem hon är, vart hon bor och all annan information via domaintools, ge det till Polisen, tillsammans med bevisning på att du blivit blåst.

Ge det en vecka, ligg på polisen om besked, om dom lägger ner eller förhalar, polisanmäl polisen för tjänstefel!

OM du inte vågar, hör av dig till mig jag gör det gärna...

Det är dags för Polisen att agera i dessa typer av fall

/Tangen

Jag förstår inte att folk fortfarande inte har lärt sig sedan Kameraexperten och nu senast Playzone.

Kan ni inte bara lära er att om det låter för bra för att vara sant så är det det också!

För övrigt har dom tagit bort iPhonen från sortimentet.

Ps. Jag hade personligen aldrig handlat av ett företag som länkar till Sveriges största scamföretag. Nämligen Yellow Register. Ds.

1
Bevaka tråden