- Odd Bob
- Medlem ●
- Göteborg
Fy fan!!!!! Nu kommer en snutt upp. Detta som låter är en Slot. Detta kommer att vara en byggsten i ett performance som jag skall göra inom kort. Då skall samtliga Slots nyttjas. 3 kvar. Helt sjukt bra maskin.
När jag tänkter på hur man kan bygga avancerade sequencers i G2an och styra doepfern som sedan dras in i G2an igen... är det nästan så att det blir vått i byxan.... Iaf vått i mungipan.... haha...
Det är nästan så att vi borde dra ihop en wokshop i sommar. Typ hyra en bygdegård ute på vischan, dra upp ett PA, lasta in Modularer och köra ett dygnslångt performance... med både ljud, modularer ljus, och annat dyligt. Visst Norberg finns, men jag skulle gärna se att vi borde ses över en workshop och bara krana, lära oss av varandra och dricka whisky. Jag tror det skulle kunna bli sjukt coolt...
Hade ingen aning om vad detta var när jag öppnade tråden. Fan vad jag ångrar att jag gick in.
Det här ju hur coolt som helst! Men hej vad dyrt det var med en sån modul. Den senaste "låten" påminner om Errorsmith, vilket är grymt! Blev mycket positivt överraskad av detta måste jag säga. Du lär ju inte ha en tråkig minut nu för tiden.
Spåret ovan var enbart G2. Men en slot. Tänk dig en Mono/Poly med 8 oscillatorer, 2 envelopar, 1 lfo per oscillator samt FM på alla oscillatorer och där föregående osc fm-modulerar nästa. Varje OSV triggas av en enkel 8 stegs sequencer. Vidare modulerar panning på varje osc med eller utan den individuella LFO som synkar upp mot resetten på huvudklockan...
det fina med G2 är ju att man kan styra samtliga slots med samma masterklocka. Dessutom kan man ju sända signaler mellan patcharna via "bus"...
Det jag menade ovan, vad beträffar att styra Doepfern med G2, handlar ju om att sända midi från G2 till m2cv interfacet. Men det finns ju även fler intressanta sådana interface som Doepfer säljer. Eller så bygger jag ngt eget.
Istälet för att köpa en HW seq planerar jag att bygga en fet flerstegsequencer under våren. Typ 64 steg, med både gate och CV. Men också uttag i sekvensen osv. Vi får se vad det blir för ngt.
G1an kan låta kul den också...här är två slots utan effekter:
http://www.acc.umu.se/~amber/mm/nordmodular/061125_generative.mp3
Riktigt trevligt
G1an kan låta kul den också...här är två slots utan effekter:
http://www.acc.umu.se/~amber/mm/nordmodular/061125_generative.mp3
det var en riktigt trevlig patch måste jag säga.
kändes som om björk skulle haft något finger
med i patchningen
Här kommer ett litet G1 paket. Tänkte under våren sätta ihop en DVD med patchar och audio... Någon som är intresserad ? Se det som ett galet avsnitt i ljudbiblioteken.
Det är ofta så att jag sitter och spelar in allt jag kranar fram. Sedan har man ju efter ett litet tag brutlat mkt audio att frossa i och bygga skön modularmusik...
Här kommer ett litet G1 paket. Tänkte under våren sätta ihop en DVD med patchar och audio... Någon som är intresserad ? Se det som ett galet avsnitt i ljudbiblioteken.
Det är ofta så att jag sitter och spelar in allt jag kranar fram. Sedan har man ju efter ett litet tag brutlat mkt audio att frossa i och bygga skön modularmusik...
Ja!! Jag shoppar gärna dina knaspatchar. Jag hinner aldrig skruva tillräckligt mycket för att bli nöjd själv. Men nu när Vista-editorn äntligen är på plats ska G2:an ut ur garderoben igen och lite Odd Bob-inspiration låter som en toppenidé.
en liten del av dagens patchande..... Fy fan va det låter kusligt bra. Trots enbart en oscillator... jag vet inte vad jag ska ta mig till nästan.... Så sjukt bra låter den. Nr jag tänker på fler oscillatorer, några lfoer till och envelopar samt en eller tre SLew limiters till samt envelope follovers så.... Fy fan
Jag har en G2 och whisky. Var ligger bygdegården?
Jävligt fräscha patchar Bob!
Vilken inspiration. Det är hög tid att damma av min G2´a.
Tjenis!
Då blev det lite nya moduler i systemet då... En ringmodulator, en oscillator och en quad LFO.... samt ett case.... skiter har ju stått i en skelett sedan jag köpte det.... Men jag har inte haft tid att bygga in det. nu blir det ett tre raders case istälet... Inte billigt men skönt att få rent lite yta på soffbordet...