Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till Kalender

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-02 22:13

Den inbyggda kalendern i iPhone är ett skämt. Är det någon som har något tips på någon mer kompetent kalender som kan rekommenderas.

Mvh
Jonas

• Medlem
  • Söderhamn
  • 2009-02-02 23:24

SaiSuke - har veckoöversikt och en hel del annat!

/Berndt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 00:18

Fler alternativ?

Ska prova SaiSuke, finns det något annat som någon har provat?

Ej provat SaiSuke. "Svensk Almanacka" är annars ett alternativ. Gräsligt ful applikation emellertid.

EDIT: Ta det på rätt sätt; ful på så vis att den är en aning rörig. Jag tror att man hade kunnat arbeta mer på gränssnittet.

Ursprungligen av a95180:

Den inbyggda kalendern i iPhone är ett skämt. Är det någon som har något tips på någon mer kompetent kalender som kan rekommenderas.

Mvh
Jonas

På vilket vis? Den synkar bra med iCal samt Outlook. Duger fint för mig.

SaiSuke är rätt ok. Jag upplever den dock som lite långsam i synkningen men det kan bero på att jag synkar mot rätt många kalendrar. Kom bara ihåg att eftersom Apple inte har gjort kalender API:t tillgängligt så kan man inte få reminders från SauSuke till orginalkalendern. Eftersom jag använder mig av Google Calender så har jag då istället sett till att jag får SMS som reminders.

ThePlauge: En liten sak som iPhone kalendern saknar är exexmpelvis en veckovy. Det är rätt bra för att få koll på läget.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-03 11:25
Ursprungligen av theplague:

På vilket vis? Den synkar bra med iCal samt Outlook. Duger fint för mig.

Största bristen för mig är att man inte kan växla mellan vettiga översiktsvyer (dag, vecka, månad år) osv. Nu har jag testat SaiSuke och då börjar vi snacka, nu börjar vi närma oss kalenderfunktionerna som finns i min gamla trogna handspring (PalmOS). Här har vi ett verktyg som duger för professionell användning och inte bara som en leksak. Men att iPhone-OS:et inte tillåter 3partstillverkare att skicka kalenderpåminnelser suger fett. Visst kommer man runt det med SMS-påminnelser eller med något verktyg som syncar mellan Google-kalender och Outlook. Men bara principen att OS:et är begränsande för en sådan grundfunktion är beklämmande. Jag antar att listan på sådana begränsningar kan göras lång och är skälet till Jailbraking. Jag har ägt min iphone i 5 dagar och känner mig redan som jag går omkring med "fotbojja".

• Medlem
  • 2009-02-03 08:48

Kan tredjeparts kalendrar synka med iCal utan problem då?

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-03 19:00

Flyttade tråden till rätt undeforum.
/Mod

• Medlem
  • Gällivare
  • 2009-02-14 17:27

Saisuke kom i ny version idag - med ny mycket snygg lösning för att växla mellan list/dag/vecko/månadsvy! Dessutom verkar den vara lite optimerad - känns lite rappare nu!

Om de nu bara kunde lägga in bättre gester för att växla mellan dagar, eller flytta ner blädderpilarna för att byta dag till nederkanten på skärmen - så man får enhandsnavigering i kalendern.

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-02-15 10:15

Finns det ingen som kan synca med yahoo ?

1
Bevaka tråden