Jag brukar exportera mina inspelningar till Divx-format, det drar ner storleken till runt 1/4-del av ursprunget. I divx-inställningarna kan du ställa in vilken kvalitet du vill ha på slutprodukten. Du når inställningarna genom att först välja divx ur Format-menyn i Spara som-rutan och sedan klicka på Alternativ/Options-knappen...
Alternativt markerar du filmen och klickar på Toast-knappen (om du har toast vill säga). Väl inne i toast kan du trixa med format, tex divx, och andra inställningar och i realtime får du då se om filmen får plats på skivan.
...sedan kan du bränna från Toast istället. Jag brukar spara mina konverteringar på diskimg.-filer på hårddisken. En IMG-fil med säg 12 avsnitt 2 1/2 män tar upp lika mycket utrymme som som ett avsnitt i eyetv-format.
Det var ett tag sedan jag gjorde detta men jag har för mig att jag brukar gå via toast och där spara som diskimage med filerna i divx-format.
Om inte dvd-spelaren du ska spela skivan i är kan läsa divx så finns det fortfarande flera alternativ att välja mellan.