Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu avgör vi det en gång för alla - vilken är den bästa fordrallösningen till iPhone?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-02-02 12:17

En mjuk ficka är den bästa och billigaste fodralet. Ser absolut ingen vits med att dölja min iPhone med ett fodral. Repor på skärmen, då får man nog ha ganska grova händer, jag har ganska grovt skin på mina händer och ofta olja och annat på dem (jobbar alltid utan handskar) men har då inte lyckats med att repa glaset.

Ursprungligen av MatsOlov:

och ofta olja och annat på dem (jobbar alltid utan handskar) men har då inte lyckats med att repa glaset.

Olja som annars är välkänt för att repa glasartiklar

  • Medlem
  • Salem
  • 2009-02-02 12:23

Har haft min i ett halvår nu utan fodral och kan konstatera att den är mycket tåligare mot repor än vad man skulle tro. Jag har den löst i fickan och ser till att det inte ligger nycklar o dyl där - och den ser fortfarande ny och fin ut.

Jag skulle vilja ha ett fodral i supertunt silikon eller gummi. De jag sett gör att telefonen ser ut aom något man ska ha på en byggarbetsplats.

"Incipio Feather" verkar passa mig bäst av de som presenterats i denna tråd, någon som vet var man köper dem i Sverige?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-02-03 11:27

DIY-lösningar är roligast. Jag gjorde mitt av bordsfilt. Mycket bra skydd men tyvärr noppar det som bara den. Jag skall snart sy ett nytt med foder i microfiber så snart jag hittat ett tillräckligt bra yttertyg.

Fodral, film och andra skydd är för fegisar. Vi tuffa kör utan.
Fodral gör att det inte längre är en iPhone - det är något annat...något klumpigt och fult. Man spottar den goda smaken - och Apples designavdelning - rakt i ansiktet.

Har nyligen börjat använda en skyddsfilm från BestSkinsEver på min iPod touch. Finns till iPhone med.

Supernöjd, skyddar mot repor och man får inte lika mycket fingeravtryck på ipoden känns det som!

Tappade dock ipoden i golvet igår och ramen blev ganska skev så den skyddar inte mot stötar:p

  • Medlem
  • 2009-02-03 23:02

min lilla hemgjorda ficka är jättetunn, och jag har den bara för att skydda mot t.ex nycklar eller annat som kan repa. Det bästa är att tyget är så tunt att man kan se igenom och göra basala saker på telefonen utan att ta bort skyddet!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-04 22:19

Själv kör jag Zagg invisable Shield vardagligt och när jag tex reser eller ska ha iPhonen i väska så använder jag antigen ett gummi fodrall från Belkin eller ett hårt skal från Griffin !

Absolut inget fodral är det som gäller för mig - oavsett om det är iPhone eller iPods.

Snyggare sliten än med fodral och klart mycket behändigare att använda.

Vem köper förresten repskydd till en skyddsbehandlad skärm? Min har åkt fram på asfalt och delat ficka med nycklar sedan Februari förra året utan en enda repa.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 16:03

Hade min 3g i en vecka utan skydd , direkt repa på baksidan

Ursprungligen av franzer:

Hade min 3g i en vecka utan skydd , direkt repa på baksidan

Jo visst blir den repig men är den snyggare om den är i ett fodral? Skärmen repas ju i alla fall inte.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 16:42

men en skydds film syns ju inte

Ursprungligen av franzer:

men en skydds film syns ju inte

Nej men de skyddsfilmer jag har testat försämrar touchscreenen.

Varför skydda en skärm som inte repas?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 16:54

ja har inte på skärmen , endast kromade kanter och baksidan . Visserligen har jag aldrig testat fram sidan heller , men har en ligger .

Ursprungligen av franzer:

ja har inte på skärmen , endast kromade kanter och baksidan . Visserligen har jag aldrig testat fram sidan heller , men har en ligger .

Hade ingen aning om att det fanns skyddsfilm till baksidan... Låter ju som en kanongrej!

Var kan man hitta det?

Edit: i o f s för sent att rädda min gamla GSM från repor.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 19:15

Lite längre bak i tråden skrev jag om min ZAGG invisibleSHIELD , den skyddar hela telfonen om du vill , jag köpte en hel men använder bara baksidan och kanter , ger telfonen lite bättre grepp också . Sa du 2g ? Skickar en länk till den , Och det blir ju alldrig försent
http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-iphone-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

Ursprungligen av franzer:

Lite längre bak i tråden skrev jag om min ZAGG invisibleSHIELD , den skyddar hela telfonen om du vill , jag köpte en hel men använder bara baksidan och kanter , ger telfonen lite bättre grepp också . Sa du 2g ? Skickar en länk till den , Och det blir ju alldrig försent
ZAGG | invisibleSHIELD | Apple iPhone Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

Verkar ju helt underbart att man kan välja att bara skydda kanterna och baksidan. Den dagen jag köper en 3G eller en ny iPod (långt dit då jag sitter med 2G samt Classic 160 GB) så kommer jag garanterat att köpa till ett sådant.

  • Medlem
  • 2009-02-05 19:24
Ursprungligen av franzer:

Lite längre bak i tråden skrev jag om min ZAGG invisibleSHIELD , den skyddar hela telfonen om du vill , jag köpte en hel men använder bara baksidan och kanter , ger telfonen lite bättre grepp också . Sa du 2g ? Skickar en länk till den , Och det blir ju alldrig försent
ZAGG | invisibleSHIELD | Apple iPhone Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

Varifrån köpte du skyddet? från ZAGG?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 21:31

Okej jag faktiskt bra lösning tkr jag ! MEFI , yes från Zagg! Hört att den finns hos macoteket också .

  • Medlem
  • 2009-02-05 22:19
Ursprungligen av franzer:

Okej jag faktiskt bra lösning tkr jag ! MEFI , yes från Zagg! Hört att den finns hos macoteket också .

Gött! Ska kika på det! tack

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-05 22:24

Glad to Help

  • Medlem
  • 2009-02-05 22:45

ah, hittade på inlife - 225 spänn.. får man ta.
Denna är ju intressant också! - http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-macbook-13-inch-2nd-gen-cases-covers-skins-shields.php

Förresten - läste att den greppar bättre i handen, gör det att det blir svårare att t.ex få ner den i fickan?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-06 14:57
Ursprungligen av mefi:

ah, hittade på inlife - 225 spänn.. får man ta.
Denna är ju intressant också! - http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-macbook-13-inch-2nd-gen-cases-covers-skins-shields.php

Förresten - läste att den greppar bättre i handen, gör det att det blir svårare att t.ex få ner den i fickan?

Nej , det är ytterst lite grepp den ger. Mer känner man om man tex drar med nageln. Fast däremot så burkar min små pengar fastna detta är lite roligt ,fast dom ramlar av några sekunder efter man tagit upp telefonen.

Bevaka tråden