Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac startar om av sig själv

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 17:40

Jag hittade en bättre lösning på det hela: 24" iMac.

Jag köpte en ny idag

Ursprungligen av Ribbons:

Jag hittade en bättre lösning på det hela: 24" iMac.

Jag köpte en ny idag

Snygg lösning.
kanske inte den blligaste men.... hatten av!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 23:05

Hehe nä den kostade en del men jag kände att det var värt det.

Livet är för kort för dålig pilsner, gnälliga kärringar och kassa datorer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 17:17
Ursprungligen av Goflorp:

Livet är för kort för dålig pilsner, gnälliga kärringar och kassa datorer

Tack för all hjälp tidigare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-08 23:17

Haha ja det är sant.

Kanske blir halshuggen för denna fråga men... en snabb fråga bara:
I Safari i inställingar har jag som startsida http://www.aftonbladet.se. Men när jag startar Safari så är startsidan tom. Vad beror det på tro?

Ursprungligen av Ribbons:

Haha ja det är sant.

Kanske blir halshuggen för denna fråga men... en snabb fråga bara:
I Safari i inställingar har jag som startsida Aftonbladet: Sveriges nyhetsportal. Men när jag startar Safari så är startsidan tom. Vad beror det på tro?

Du kanske redan har löst det... men under inställningar i Safari finns "Nya fönster öppnas med:" Där har du antagligen inställt på "Tom sida" - välj "Startsida" så löser det sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 21:46
Ursprungligen av Andreas Pettersson:

Du kanske redan har löst det... men under inställningar i Safari finns "Nya fönster öppnas med:" Där har du antagligen inställt på "Tom sida" - välj "Startsida" så löser det sig.

Japp, det var lösning det! Tackar! Jag misstog "nya fönster" för ny flick. Därför hade jag det tomt där Thanks!!

Tack själv. Förstår inte hur du lyckades hålla dig så trevlig genom all den skit som din dator gav dig tidigare... Fast du kanske skrek från balkongen nattetid...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 20:05

Nä... det är ingen fara. Man måste vara tålmodig antar jag när det gäller sånt här. Jag behöver datorn mer än den behöver mig. Jag använder den nu till iTunes bara. Den är koppad till stereon. Så min nya iMac slipper det ansvaret. Jag har en äldre G5 som jag använder endast till musikproduktion i Logic Express. Det är skönt att kunna dela upp lite saker. Jag har alltid tyckt att det känts fel att en dator ska klara en massa: internet och allt vad det innebär, musik, film, spel, foto osv. Inte kontsigt att datorer till slut ger upp. Hehe

Min nya iMac har jag till internet och Final Cut Express. Hittils känns den bra. Läste just om inbränning vilket fick mig att må lite dåligt.

Äh, ställ in skärmen på att gå i vila efter en stund då?
Finns ju kul skärmsläckare också. kolla www.cosmosaver.com t ex.... (både snygg och lärorik)

Personligen är jag mer för Foto än Musik. Kommer ur ett totalt tondövt hem.. uppväxt UTAN blockflöjter och gitarr etc. Min fru hävdar att jag aldrig ens kan stampa takten till Boney M... Så många gånger man önskat att man kunde spela nåt och läsa noter osv...

Får nöja mig med Spela dum, spela Teater och spela iTunes...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 21:19

Jag är aldrig ifrån datorn så pass länge att det lönar sig att sätta den i vila. Däremot låter jag skrämsläckaren gå igång.

Kan man inte hålla takten till Boney M så är det illa

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 12:57

Jag måste säga att du är tålmodig...! Jag är en gammal Norsk Data kille, o vi hadde ett utryck, att göra en Norsk resett....dvs. kasta ut datorn från tredje våningen, (går inte från andra våningen........
den kan ju hålla)
Grattis till din nya iMac!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-11 13:13
Ursprungligen av Hellstens:

Jag måste säga att du är tålmodig...! Jag är en gammal Norsk Data kille, o vi hadde ett utryck, att göra en Norsk resett....dvs. kasta ut datorn från tredje våningen, (går inte från andra våningen........
den kan ju hålla)
Grattis till din nya iMac!

Hehe en norsk reset
Ja, det har funnits stunder där man varit nära att kasta ut datorn genom fönstret, fast det finns ju risk att någon får den på huvudet och då har man en helt nytt problem istället

Ursprungligen av Hellstens:

Jag måste säga att du är tålmodig...! Jag är en gammal Norsk Data kille, o vi hadde ett utryck, att göra en Norsk resett....dvs. kasta ut datorn från tredje våningen, (går inte från andra våningen........
den kan ju hålla)
Grattis till din nya iMac!

BRS-dags sa vi på GD; istället för en CTRAL-ALT-DEL körde man BRS; Big Red Switch...

Bevaka tråden