Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En riktig iphonedödare, den första imho.

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 11:54
Ursprungligen av draags:

Palm har ju redan svarat gällande detta, dom har alla hästarna i stallet säger dom. Så vi andra får väl säga Fight! och se vem som vinner.

Ursprungligen av studiox:

Palm har ju redan svarat gällande detta, dom har alla hästarna i stallet säger dom. Så vi andra får väl säga Fight! och se vem som vinner.

Ja fast dom har inte patent på multi-touch bevisligen och det visste dom troligtvis inte när dom kom med sitt uttalande.

• Oregistrerad
  • 2009-01-27 12:57
Ursprungligen av draags:

Ja fast dom har inte patent på multi-touch bevisligen och det visste dom troligtvis inte när dom kom med sitt uttalande.

Jodå, Apple har ju sagt redan vid lanseringen av Iphone att dom har patent på allt dom gjort, Steve har även sagt som en direkt kommentar till lanseringen av pre att dom kommer vidta åtgärder för att försvara sina patent. Och efter det utalade sig Palm.

Palm är ju inte så dumma i huvudet att dom inte tror att Apple har patent, framförallt inte då faktiskt John Rubinstein är skaparen bakom ipod...

Jodå, Apple har ju sagt redan vid lanseringen av Iphone att dom har patent på allt dom gjort, Steve har även sagt som en direkt kommentar till lanseringen av pre att dom kommer vidta åtgärder för att försvara sina patent. Och efter det utalade sig Palm.

Palm är ju inte så dumma i huvudet att dom inte tror att Apple har patent, framförallt inte då faktiskt John Rubinstein är skaparen bakom ipod...

Jo men Apple hade inte "vunnit" patentet vid lanseringen av iPhone, vilket är väsentlig skillnad från vad som gör sig gällande nu.

Och självklart är inte Palm dumma i huvudet oavsett om dom har en gammal Apple kille bakom sig.

Senast redigerat 2009-01-27 13:26

Har idag fått testa en Palm Pre.

Jag är mäkta imponerad, jag trodde mig inte bli det efter köpet av en iPhone.
Dom har precis fattat vad det handlar om, otroligt många smarta lösningar.
Den är rapp, den känns mindre än iPhone, inte lika klumpig.

Det största minuset är ett riktigt keyboard - och nu tänker vissa säkerligen - och vad är problemet med det. Jo tänk er att behöva vända din iPhone varje gång du ska skriva i din webläsare.

Men Apple har mycket att titta på.

Helt plötsligt känns vissa saker i iPhone faktiskt rätt korkade, eller ja i jämförelse. iPhone är fortfarande mil ifrån andra mobiler men denna - ja nu har faktiskt iPhone en riktig konkurrent.

Kul att Palm som ett tag höll på att tyna bort nu kommer med en stark produkt.

Ursprungligen av PeeMaN:

Kul att Palm som ett tag höll på att tyna bort nu kommer med en stark produkt.

Jag instämmer.

Det är dessutom bra att äpple maskineriet måste vakna och börja leverera smarta lösningar. Som konsument hoppas jag Apple svettas en aning över denna produkt som bitvis glänser kraftfullare än min iPhone.

Jag tror att Apple måste göra följande för att hålla sig i framkant.

Riktig multitasking, att program i appstore kan köras i bakgrunden. Självklart på ett bra sätt utan att döda telefonen genom seghet.

Lägga in de funktioner som bor finnas i en modern minidator, som tex cut & paste.

Om ovanstående finns kommer det dyka upp fler nyttiga program i appstore.

• Oregistrerad
  • 2009-02-11 11:26
Ursprungligen av draags:

Riktig multitasking, att program i appstore kan köras i bakgrunden. Självklart på ett bra sätt utan att döda telefonen genom seghet.

Lägga in de funktioner som bor finnas i en modern minidator, som tex cut & paste.

Om ovanstående finns kommer det dyka upp fler nyttiga program i appstore.

Nu tror jag faktiskt inte att det räcker, och om jag känner Apple rätt så resonerar dom på samma sätt. Fast nu är ju inte steve "around" så det ska bli intressant hur dom klarar sig utan honom, får se vad Phil har för idéer.

Nu tror jag faktiskt inte att det räcker, och om jag känner Apple rätt så resonerar dom på samma sätt. Fast nu är ju inte steve "around" så det ska bli intressant hur dom klarar sig utan honom, får se vad Phil har för idéer.

Nu får du gärna förklara för mig vad du menar, på vilket sätt räcker inte det?

Jag tror dessutom inte att saker hänger på Steves närvaro för hur framtiden ser ut gällande nästa version iPhone. Utvecklingen av nästa iPhone lär inte startat nyligen utan har funnits på utvecklingsstadiet länge.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2009-02-11 12:04
Ursprungligen av draags:

Den värsta saken med iPhone just nu är att det tar oändligt lång tid att växla mellan program - varför kan den åtminstone inte behålla program i minnet som gamla MacOS, så den slipper ladda in dem?

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-15 22:50

Vart kan man klämma på palm? Finns de i norden?

Ursprungligen av Lm:

Har en gammal Palm III liggande nånstans. Den finns i norden ...

Skämt åsido...

Men den verkar inte ha kommit ut än så det är lugnt.
Betvivlar attden kommer i Sverige på release-datumet.

• Oregistrerad
  • 2009-02-17 19:01
Ursprungligen av Lm:

Nej, med tanke på att den inte kommer släppas före sommaren.

Men det finns många som klämt på den, engadget är din vänn.

• Medlem
  • Borås
  • 2009-03-07 21:15

Av det lilla jag har sett av operativsystemet så verkar det riktigt nice, men aldrig att jag köper en telefon som är så plastig som den ser ut att vara.

• Oregistrerad
  • 2009-03-08 18:06
Ursprungligen av NiV3Rt:

Av det lilla jag har sett av operativsystemet så verkar det riktigt nice, men aldrig att jag köper en telefon som är så plastig som den ser ut att vara.

Kul, du köper alltså en telefon utan att klämma på den, baserar det enbart på bilder du sett? Intressant.

Iphone 1G tyckte jag såg otroligt plast'ig, Men för guds skull kläm på den innan. Tack

Kul, du köper alltså en telefon utan att klämma på den, baserar det enbart på bilder du sett? Intressant.

Haha, så har jag faktiskt gjort med de flesta av mina telefoner de senaste åren... Även så med den dyra iPhone 3G. Har inte ångrat mig hittills.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-10 02:22

Intressant att (några år senare) se hur det har gått med iPhone-dödaren

Det är väl inte snällt att sparka på de som ligger?

Det börjar likna Sibelius;

"Alla de läkare som sagt till mig att sluta dricka och röka för att bli gammal....nu är jag 87.
De är allihop döda, men jag lever..."

(troligen inte exakt citerat)

Bevaka tråden