Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epostadress (hostad av Google Mail) i Apple Mail slutade ta emot epost

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har använt Apple Mail för att hantera epost från min skolmail. Det har fungerat i mer än ett halvår och la bara av nu. Det kommer en varningsskylt vid kontonamnet och trycker man på den kommer detta meddelande:

There may be a problem with the mail server or network. Check the settings for account “RCNUWC” or try again.

The server error encountered was: The connection to the server “pop.gmail.com” on port 995 timed out.

Detta händer även regelbundet för min Hotmail men det fungerar också regelbundet (det verkar mest som problemet ligger i att det tar så lång tid att hämta epost från min Hotmail) men med min skolmail (som brukar vara så snabb) händer detta nu hela tiden.

Skolmailen är en epostserver som är "hostad" av Gmail (jag hoppas jag använder de rätta orden nu). Är det någon annan som har samma problem med Gmail i Apple Mail just nu?

Värt att nämna är att Apple Mail i söndags en gång lyckades ta emot epost från skolkontot.

Vad tror ni, ska jag vänta tills det blir bättre eller ska jag gå till den IT-ansvarige i skolan?

Det var nog något fel med Google, för idag, äntligen, började det fungera igen!

1
Bevaka tråden