Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBPro 2.2GHz dyker vid 30-40% batteri

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-12 11:08

Tack för tips. Den artikeln var relativt ny. Bra att det finns folk som du som håller utkik.

I övrigt har läget förvärrats så den dyker nu vid 80-85%, eller någon halvtimme eller så. Den går inte heller någongång ned i viloläge, oavsett energialternativ.

Uppenbarligen har jag använt batteriet för lite alltsedan den var ny. Haft den kopplad i stort sett hela tiden, men kalibrerat den en gång i månaden. Jag trodde det skulle räcka, men när jag skaffar ett nytt batteri skall jag köra hårt med det.

Jag har provat att nollstäla SMC enligt instruktioner och kommer meddela eventuella förändringar.

Ursprungligen av planB:

Tack för tips. Den artikeln var relativt ny. Bra att det finns folk som du som håller utkik.

Jag har provat att nollstäla SMC enligt instruktioner och kommer meddela eventuella förändringar.

Mycket intresserad av vad du får för resultat av SMC nollställningen..

Jag köpte ett nytt batteri till min macbook pro och det funkar normalt men ska hem och nollställa med mitt gamla batteri i och se om det blir bättre..

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-12 17:51

Ingen skillnad.

Datorn dog vid 85% precis (20-30min).

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-11 20:05

Jag köpte nytt batteri idag till det facila priset av 1420:- Som hittat. Känns härligt att betala det priset och samtidigt veta hur Apple-anställda får nya datorer var tredje månad och kör de "gamla", nästan nya datorerna rakt i metallkvarnen.

Till en något annan sak:
Jag funderar på att labba lite med det gamla batteriet. Inte öppna det eller så, utan bara se om det finns någon chans att få rätsida på det. Det kan ju vara så att det är något knas med elektroniken i batteriet och inte med själva battericellerna. Någon som vet vad man kan få närmare teknisk info om stiften - hur man kan ladda och ladda ur batteriet, eller något sätt att reset'ta det eller dylikt?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-04 17:46
Ursprungligen av planB:

Jag köpte nytt batteri idag till det facila priset av 1420:- Som hittat.

Sådärja. Då har batteri nummer två börjat gå ned för räkning efter 32 cykler. Härlig generation av MacBook Pro man har. Förra batteriet kom väl upp till 25 cykler.

Även om den här generationen av MBP har kassa batterier rent generellt (utöver nvidia-grafikdöden) är det inte helt kört än. Jag har meddelandet: Service Battery vilket innebär "The battery isn’t functioning normally, and you may or may not notice a change in its behavior or the amount of charge it holds. Have your computer checked by an Apple Authorized Service Provider (AASP). You can continue to use your battery before it’s checked without harming your computer."

Batteriet laddar i alla fall. Jag avvaktar.

172 cykler på min Santa Rosa 2,2GHz hittills. Det håller kraften en timme vid normal användning. Hoppas det håller ett tag till. Är batterierna i de nya MacBook Pro så mycket bättre?

Bevaka tråden