Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnaderna på de två 20" ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-12 17:03

Nu är det snart tid att köpa en iMac men undrar om det är så stor skillnad på de två 20" ? Skulle ju kunna spara en hel del pengar genom att bara köpa 2.4 GHz och köpa tredje parts ram minne. Men är det stor skilland på grafik kortén och processorerna ? Någon som har erfarenhet av båda som kan berätta ? Hoppas ni förstår min fråga .

Franzer

Jag undrar oxå lite där. Att det skiljer 166 MHz är ju givet men hur är det med grafikkortet? Det ena har 128mb och den andra 256mb men jag har genom att ha läst någon text någonstans fått för mig att det som sitter i 2.4:an inte har dedikerat minne, utan lånar ifrån RAM-minnet. Någon som har koll på det?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-12 18:42

Nej, det är dedikerat.

2,66:an har lite mera av allt över hela linjen vilket återspeglas i priset.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-12 18:44

Men jag är inte duktigt på processorer så ,kan någon försöka förklara hur mycket dom här 166 mhz ger i skillnad ?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-12 18:57

Antagligen ingen du märker vid vanligt användande men om du skulle klocka vissa saker skulle skillnaden synas.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-12 20:40

Processorhastighetsskillnaden är obetydlig, den väsentliga skilnaden ligger på grafikkortsidan , ingen av korten är direkt något värstingkort, men 2600PRO är markant vassare än 2400XT. Betydelsefullt om du spelar, annars inte....och det går inte att byta i efterhand.

Visst du får 70 Gb mer i den dyrare, men du kan alltid köpa en USB/FW disk, 1 Gb är för lite men är lätt att uppgradera. Nix grafikkortet är det som bör avgöra.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-12 21:22

har en 1 tb usb disk och tänkte uppgradera till 4gb ram , har man en bra dator då ? behöver inte vara super men vill kunna köra rätt mkt program samtidigt och kanske spel något spel .

Den duger alldeles utmärkt till allt du tänker ha den till. Men om du inte har bråttom, så cirkulerar det oerhört många rykten om att det är nya modeller på gång. Och i bästa fall kan det röra sig om ganska dramatiska förändringar! Till det bättre.

Om du inte är i akut behov så ha lite is i magen, och köp lite senare.

1
Bevaka tråden