- Minto0
- Medlem ●
- International user
Sjysta bilder, Bengan!
idag var det nästan som London i Stockholm, med en tät, låg dimma hela dagen. Efter en långsam start pallrade jag mig ut i bilen och tog mig till Tyresö. Gjorde ett stopp på vägen hem vid Skogskyrkogården, lagom till den blå timmen...
Alla bilder här:
Jag gillar den sista bilden du har på Flickr ("Purple Haze"). Väldigt mystiskt o coolt ljus som gör att man får lite av en trollisk känsla över de hela.
Tackar båda, de två bilderna är nog mina personliga favoriter från igår.
Vaknade idag av att frun satt upp redan - ibland kan det ta en stund för henne att bara komma ur sängen - reumatism är en hemsk sjukdom...
Hon tittade ut genom fönstret och visade den enormt täta dimman som rullat in.
Tjusigt, kraftig frost på alla trän... Fotograf-mums.
Kolerakyrkogården tänkte jag!
Kamera, stativ, Frukost, koppel, hund, frisbee, fru. Vroom i bilen.
Efter kasnke 12 minuter i tät dimma, in i Tingstadstuneln. 45:an Karlstad.
Partihallarna. Var är dimman nu?
Som genom ett trollslag försvann dimman! Jaja, det fick duga ändå med morgonsol,
lite motljus, frost i gräset...
Dimman hade vart bra här då den hade maskerat bort det som ligger runt. Det är industrier, lagerlokaler, språvagn/järnvägsspår osv...
Kolla själva på http://www.flickr.com/photos/goflorp
Vaknade idag av att frun satt upp redan - ibland kan det ta en stund för henne att bara komma ur sängen - reumatism är en hemsk sjukdom...
Hon tittade ut genom fönstret och visade den enormt täta dimman som rullat in.
Tjusigt, kraftig frost på alla trän... Fotograf-mums.
Kolerakyrkogården tänkte jag!
Kamera, stativ, Frukost, koppel, hund, frisbee, fru. Vroom i bilen.
Efter kasnke 12 minuter i tät dimma, in i Tingstadstuneln. 45:an Karlstad.
Partihallarna. Var är dimman nu?
Som genom ett trollslag försvann dimman! Jaja, det fick duga ändå med morgonsol,
lite motljus, frost i gräset...
Dimman hade vart bra här då den hade maskerat bort det som ligger runt. Det är industrier, lagerlokaler, språvagn/järnvägsspår osv...
Kolla själva på http://www.flickr.com/photos/goflorp
Ledsen, men kolerakyrkogård är det inte. Det är resterna av Hospitalet som låg i, eller snarare norr om, Nya Lödöse och de som ligger där är inte koleraoffer, åtminstone inte bara. Utan även mentalsjuka etc., samt antagligen en del vanliga medborgare då det troligtvis låg en kyrka där även.
Nåväl, kommer inte ihåg historien exakt då jag supit bort min historiska guide till Gamlestaden som alla nyinflyttade får häromkring, men platsen heter, åtminstone såvitt jag vet, Hospitalskyrkogården.
Fina foton! Man går ju förbi där varje vecka på vägen till Willys och storhandlandet, men speciellt besöksvänligt är det inte då det ligger alldeles vid vägen.
Ledsen, men kolerakyrkogård är det inte. Det är resterna av Hospitalet som låg i, eller snarare norr om, Nya Lödöse och de som ligger där är inte koleraoffer, åtminstone inte bara. Utan även mentalsjuka etc., samt antagligen en del vanliga medborgare då det troligtvis låg en kyrka där även.
Nåväl, kommer inte ihåg historien exakt då jag supit bort min historiska guide till Gamlestaden som alla nyinflyttade får häromkring, men platsen heter, åtminstone såvitt jag vet, Hospitalskyrkogården.
Fina foton! Man går ju förbi där varje vecka på vägen till Willys och storhandlandet, men speciellt besöksvänligt är det inte då det ligger alldeles vid vägen.
Då är mina källor alltså helt åt pipan...
Hospitalkyrkogåden? Tja, det låter ju lika spännande så så sett gör det inget.
Men folk i min omgivning som är tvärsäkra på det ena eller andra kommer få finna sig i att jag dubbelkollar vad de säger.
Skall börja leka deckare lite, sedan blir det till att ändra lite titlar osv.
Tack!
Jag har varit ute vid Öresundsbron i förmiddags och tog en hel del foton. Kolla gärna in dem.
Gillar den med tåget, där du har rörelseoskärpan på bron o lyckats få väldigt fin o bra skärpa på tåget! riktigt cool bild!
Gillar den med tåget, där du har rörelseoskärpan på bron o lyckats få väldigt fin o bra skärpa på tåget! riktigt cool bild!
Tack, jag gillade den också. Dock önska jag att jag var lite närmre och att det hade blivit lite skarpare. Men jag fick den effekt jag önskade.
Det har i någon vecka stått en övergiven gammal Saab 900i, stulen och utan nummerplåtar här i kvarteret. I går natt så var det några som verkade gilla att sätta eld på saker. Numera är bilen lite av ett skal. Häftigt motiv att fotografera.
Om jag inte hade vart så satans trött så skulle jag nog smugit ut i natten och fotograferat när brandkåren fixade.
Kika gärna på http://www.flickr.com/photos/chokladkakan om ni vill.
Sitter och väntar på min D90 (Kan det inte vara tisdag idag...) sen ni.. då ska ni få se
Hehe, ja vi väntar... Kul att du ska skaffa en D90 och även Flickr. Det är smidigt ställe o slänga upp sina fotografier. Med filmfunktionen så kan du ju även lägga upp filmklipp på Flickr. Hojta till när du tutat upp några foton!
Jo har ju iofs redan en Panasonic LX3 :a och dessutom länkat mitt flickr konto tidigare i tråden, men jag upprepar den medans jag väntar...
Wow, har inte sett dina foton tidigare. Grymt snyggt och coola fotografier. Du har talang! Imponerande att LX3:an presterar så bra. Fördelaktigt alternativ till Leica D-Lux 4, som är i princip identisk men mycket dyrare.
Jo har ju iofs redan en Panasonic LX3 :a och dessutom länkat mitt flickr konto tidigare i tråden, men jag upprepar den medans jag väntar...
Vad är de för skillnad på Flickriver och Flickr? Gillar layouten på din sida. Något man kan få via Flickr eller hur funkar de?
Det är bara en viewer för flickr så alla kan använda den. Man behöver bara byta ut flickr mot flickriver så är det klart.
Tjyst. Visste inte om de. Ska jag helt klart använda framöver Tackar för hjälpen
Det är bara en viewer för flickr så alla kan använda den. Man behöver bara byta ut flickr mot flickriver så är det klart.
Hur exakt menar du med "bara byta ut Flickr mot Flickriver"? Måste man placera alla sina foton någon annanstans?
Hur exakt menar du med "bara byta ut Flickr mot Flickriver"? Måste man placera alla sina foton någon annanstans?
nej nej, inte alls, din länk är som följer:)
nej nej, inte alls, din länk är som följer:)
Aha! Så det var en extra funktion via Flickr, den här view-grejen. Coolt! Tack för den så enkla förklaringen. Haha.
Lyckas inte få skiten att ladda i svart, trots att jag vart inne i "extend your flickr" ...
Kanske har ngt med cache att göra...
Jag vet inte. Jag har inte ändrat något alls för o visa de. Jag bara byte ut feklof mot johnwahlstrom o de funkade fint. Konstigt att de inte funkar som de ska för dig.