Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail: Smtp-problem med ny router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 22:44

Har nyligen bytt router till D-link DIR855, har inte gjort några inställningar förutom firewall = på och några port-forwards för div appar på en server.

Har comhem, som spärrat port 25, men kör mailen på loopia, och de har 587 öppen.

Av någon anledning så kan jag inte skicka mail öht med något av de konton som jag har hos loopia. Och, jag tror att det har något med routern att göra. Kan nämligen skicka mail när jag kopplar in MacBooken direkt på kabelmodemet.

Men, vad i en router kan spärra utgående mail som default?

Tacksam för svar!

Edit: kan skicka mail med iPhonen, samma nät, samma inställningar. Strange...

Senast redigerat 2009-01-28 23:00

har ungefär samma problem.
har ganska nyligen flyttat in hos en familj som har en d-link(vet ej nummer, eller vad de har för inställningar på den)
har ställt in smtp.skycom.se som utgående server.
kan oftast inte skicka mail, men ibland så funkar det. jag vet att det är rätt server för det här nätet, men kan inte begripa vad det är som är fel.

så här säger mail:

Kan inte skicka brev med servern smtp.skycom.se
Kontrollera att du har adresserat brevet korrekt. Kontrollera inställningarna för SMTP-server i e-postinställningarna och eventuella avancerade inställningar med nätverksadministratören.

Välj en annan utgående e-postserver från listan nedan eller klicka på Försök senare om du vill spara brevet i utkorgen tills det kan skickas....

nån som har ngn idé?

loopia mail

Jag har precis skaffat en ny MBP och satt hela kvällen igår att få mina mailkonton att fungera felfritt. Jag har både en Gmail och en mail på loopia.

Gmailen sätter automatiskt upp mailen på pop och fungerar perfekt, men när jag försöker ställa in loopia mailen får jag den bara att ladda ner mailen utan problem, men när jag ska skicka så går det inte, får samma problem som karin med att den inte kan skicka på den anslutningen jag använder, utgående mail server (mailcluster.loopia.se). Men när jag väljer min gmail som utgående fungerar det dock. har ställt in allt efter det hjälpavsnitt som finns på loopias kunskapsdatabas

Loopia - Kunskapsdatabasen

Någon som vet vad det beror på?

- nu har jag hittat lösningen själv. jag tror man på utgående mailserver var tvungen att skriva sin email bakom, tex mailcluster.loopia.se:[email protected]

nu funkar det iaf!

Senast redigerat 2009-02-14 20:53
1
Bevaka tråden