I värsta fall får jag väl låna sambons MacBook o installera windows Xp på den. Problemet löst isåfall.
Angående utrustning så erbjuder skolan att man kan åka in och använda deras utrustning men kan jag få tag få godkänd utrustning själv vilket jag nästan gjort för 0 kr så gör jag ju hellre allting hemma.
Angående W2003 licenser så har jag en 180-day trial version av Windows 2003 Server Enterprise Edition som man kan/får installera upp till 4st servrar på. Och jag ska bara ha två.
Win xp har jag också liggandes här hemma.
Att läraren inte vet är ju lite jobbigt faktiskt.
Kursen heter Lokala Nätverk A och jag har inte ännu sett om det är windowsinriktat eller nätverksinriktat.
Det står att efter kursen ska man kunna bli anställd som nätverkstekniker så jag antar rent logiskt att det ska kvitta rätt bra om jag kopplar upp en Mac eller Pc som klient??
Att kunna sätta upp server och LAN är väl viktigare att kunna än att koppla upp en Pc mot en Server? I vilket fall som helst kan det lätt lösas med MacBooken isåfall.
Har mailat läraren och frågat om klienten ska kunna nåt specifikt eller bara just kopplas upp.