Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra och billig hörlur med mikrofon till touch?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-09 11:54

Hej,

Jag undrar om det är någon som har hittat en bra och billig hörlur/mikrofon att använda till en touch eller phone.

Jag hoppas kunna hitta något acceptabelt kring 200. (Jag vet, Apples är ett alternativ, men jag hoppas kunna hitta något bättre och billigare.)

Tack på förhand.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-02-11 13:53

Svårt att förena bra och billig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-11 16:13

Vadå? Har apple ett headset med fungerande mikrofon för iPod Touch? Funkar det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-15 13:23
Ursprungligen av marQz:

Vadå? Har apple ett headset med fungerande mikrofon för iPod Touch? Funkar det?

yes, det funkar, men du måsta ha andra genereationens iPod touch. Räcker inte med att uppdatera till nytt "fimrware"

/Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-15 17:56
Ursprungligen av lelkes:

yes, det funkar, men du måsta ha andra genereationens iPod touch. Räcker inte med att uppdatera till nytt "fimrware"

/Peter

Okej, jag tänkte väl. Men varför har man inte monterat en mikrofon direkt på den andra generationens iPod?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-24 18:01
Ursprungligen av marQz:

Okej, jag tänkte väl. Men varför har man inte monterat en mikrofon direkt på den andra generationens iPod?

Finns väl säkert flera anledningar till det, kostnad, utrymme eller att de prioriterat annat helt enkelt. Personligen kör jag skype m.m med min iPod Touch 2G och ett par original lurar från Apple som egentligen kom med till en 3gs. Funkar klockrent!

  • Medlem
  • 2009-02-12 22:42

Hittade ett på Kjell & Co, för 99:- (69:- för mono).

Utmärkt. Precis vad jag behövde för att kunna leka med Fring och spela in röstmeddelanden till mig själv.

Ljudet är helt OK, i synnerhet för tal, även om det såklart är tunt för musik. Det är å andra sidan Apples lurar också, och de är rätt mycket dyrare...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-14 00:21

Ta en titt på den här siten där hittar du en kabel med mic men kan använda dina vanliga lurar till iPhone/iPod

http://www.sladdfarmor.se/

Någon som kan vidimera "sladdfarmor" som en seriös sajt? Priserna känns lite kinesiska...

Har någon provat en sån här ?

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=100444

Min son har en iPod Touch G2 och vill kunna spela in ljud men han har för små öron att använda Apples headset.

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-24 18:03
Ursprungligen av LCR:

Har någon provat en sån här ?

http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=100444

Min son har en iPod Touch G2 och vill kunna spela in ljud men han har för små öron att använda Apples headset.

LCR

Grym pryl, och härligt att du fann en lösning till din son
Kan tänka mig att det är en riktigt händig sak om man arbetar som reporter och av någon anledning måste använda en iphone/ipod för att spela in något. Inte helt fel faktiskt!

1
Bevaka tråden