Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avid Media Composer till FCP och viseversa

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-10 21:36

Vet någon om;

1/ finns det något sätt att överföra ett projekt från Avid Media Composer till FCP? Och då talar vi hela projektet med underliggande mappar, med bibehållen TC för kommande edl´er.
Kommer kanske FCP 4 stödja detta? Automatic duck stödjer vise versa FCP till Avid men jag söker i första hand Avid till FCP till EDL...

2/ om fallet 1, ja! går det på en powerbook utan extra krimskrams dock med massa ram?

Alltså för att förenkla,
tänk,

jag jobbar med ett projekt, tankar över projektet på bärbar och fortsätter redigera på planet hem...! tada hur bra som helst...

Nej det går inte. Varför använder du inte XDV? Avid utvecklade XDV för sådana som dig

Avid ska snart komma ut med FreeDV, lika gratis som iMovie men lär vara bättre. Lite outoff-topic men värt att pröva.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-14 20:18

Gonzo, jag tror det är lättast för dig att använda Avid Xpress DV för ändamålet du söker. Här kan man fritt flytta projekt och filer mellan i stort sätt alla Avid-system.

Problemet är att de som borde kunna hjälpa dig bäst med detta (AVID) inte alls kommer hjälpa dig - tro mig jag har försökt exakt samma sak som du! Svaret jag får är "men varför köper ni inte in AVID Xpress DV?!"

Du kan ju exportera EDL:er från AVID:en om importera dessa till FCP fast så snabbt och smidigit lär det inte gå... Vore intressant att höra om du kommer fram med någon lösning faktiskt!

1
Bevaka tråden