Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Normal sifferknappsats för SMS-skrivande i iPhone? (Multitap)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-02-10 15:36

Tja.

Är det nån som testat multitap keyboard. Det finns i Cydia sen 4 feb tror jag.
Om jag har fattat det rätt så är det ett program som gör att man kan skriva med hjälp av nummerknappar, typ som T9. Har inte själv lyckats installera det.

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 19:50

Varför skriva med siffertangenter när det finns ett riktigt tangetbord?
Det fattar inte jag vittsen med.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-16 15:17

Normal sifferknappsats för SMS-skrivande i iPhone?

Finns där någon applikation som byter ut tangentbordet mot vanlig sifferknappsats då man skriver SMS i iPhone?

Eller om sifferknappsatsen som används då man ska slå ett nr för att ringa, användes även då man skrev SMS, men att det då finns tecken på respektive knapp som på vanliga mobiltelefoner.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-16 17:24

Flyttad till rätt underforum
/Mod

Varför? Skriver du fortare på ett T9 än på iPhones tangentbord?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-02-17 09:18

Jag såg nåt som liknar det i cydia! Multitap keyboard heter det, från sos iphone. Vet dock inte hur det funkar eller om det funkar. Får ett felmeddelande när jag försöker ladda ner det.
Lyckas du så får du gärna berätta hur det är.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Varför? Skriver du fortare på ett T9 än på iPhones tangentbord?

Är det egentligen nödvändigt att ifrågasätta?

Jag gör det inte, och jag anser mig skriva rätt fort på T9, men det är väl olika.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-17 22:36

Skulle vilja testa MultiTap för skojs skull men hittar det inte. Står det inte under "MultiTap" eller? Sökte på SOSiPhone men det är ju nåt "french language support packages" bara.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-02-18 08:51
Ursprungligen av CEk:

Skulle vilja testa MultiTap för skojs skull men hittar det inte. Står det inte under "MultiTap" eller? Sökte på SOSiPhone men det är ju nåt "french language support packages" bara.

Lägg till sosiphone i sources så får du upp multitap. Jag kan dock inte installera det, vet inte varför.

Men jag är oxå nyfiken på hur det funkar. Är det nån som lyckas kan ni ju berätta hur det är.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-18 08:07

Jag äger ingen iPhone. Hade 1:a gen typ hösten 2007. Jag var mest nyfiken om det tagits fram en sådan applikation med tanke på att iPhone har nu funnits ett tag.

Jag föredrar T9-upplägget framför ett tangentbordsuppsättning på en mobiltelefon.

Är det multitap är det nog en stor besvikelse för alla inblandade.

Multitap betyder A= Tap, B= Tap Tap, C=Tap Tap Tap ...D=Tap ...osv

é = fem tap?

Det blir ett sjuhelsikes "tap"-ande och man känner sig så 1991 igen ....

Motorola hade Multitap på en del mobiler runt -99 skulle jag tro...
Det var ingen höjdare skriva ngt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-18 22:46

Har fått igång det men ingen T9-funktion dock!

Ursprungligen av CEk:

Har fått igång det men ingen T9-funktion dock!

Multi-tap är INTE T9.

Multitap är precis som namnet antyder, trycka många ggr på samma knapp för en bokstav.

T9 är ngt helt annat. Då måste man ha ordlista, en mjukvara som är mera avancerad och betala licenspengar till de som äger rättigheterna till T9...

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-19 09:20

Mm, ifall det är MultiTap med T9-funkis så blir jag glad. Kanske utvecklas detta fullt ut inom snar framtid. Då vill jag ha en iPhone igen.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-19 17:18

Jag tänker mest så att det blir enklare (och säkrare) att skriva SMS när jag åker bil. (fy på mig)

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-19 19:21

Ja, MultiTap är i sig inte så bra. T9-funktionen är ju det smidiga i det hela. Så enbart MultiTap är inte så bra. Det är ju som om man slog av T9 på sin vanliga mobiltelefon. Blir många fler knapptryck. Bläh!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-19 23:16

Jag vet att Multitap är just Multitap men det stod väl nånstans att den hade T9-stöd om jag inte missminner mig?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-18 00:32

För att tangenterna blir större och behändigare kanske? Dessutom är det ett helvete att skriva SMS med iPhones tangentbord när man kör bil. Det blir plötsligt ännu farligare. Hittar det inte i Cydia, har det tagits bort?

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-19 23:32

Slog ihop 2 trådar om samma sak om det ser lite klurigt ut
/Mod

1
Bevaka tråden