Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac 20" går inte att stänga av

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har startat upp en ny iMac och flyttat användardata från en äldre dito. Nu går den inte att stänga av. Vid varje försök får jag upp texten enligt bifogad bild.

Stänger jag av alla program manuellt kommer skylten upp i alla fall och säger att den inte kan avsluta Finder.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-02-17 15:39

Hur beter sig datorn om du skapar en ny användare? Kann du stänga av den från den?

Har du testat att installera ett nytt system?
Om man kör flyttasistenten så kann det ofta bli lite tok med olike grejer, så som detta fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-19 23:42
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Stänger jag av alla program manuellt kommer skylten upp i alla fall och säger att den inte kan avsluta Finder.

Har du kollat i aktivitetshanteraren att det faktiskt inte finns nån Förhandsvisning kvar? Vad händer om du bara stänger av den med strömknappen? Kommer rutan upp då? Vad händer om du lyder rådet och trycker Kommando-Alternativ-Esc ? Finns förhandsvining med i listan?

Dra ut sladden.

Det funkar om jag gör en nya användare, går jag sedan tillbaka till den gamla användaren funkar det där också...en gång. Sen inte igen

Ursprungligen av Tantalos:

Dra ut sladden.

Snygg workaround.

Ronny Jönsson-läge: PÅ.
Skjut ett hål i den med gevär! Då jädrar om den inte stängs av.

Kolla under aktivitetskontrollen om förhandsvisning kör. Finns i program>Verktygsprogram>Aktivitetskontroll

Som jag skrev i första inlägget så efter att allt annat är stängt så slutar det med att inte Finder går att avsluta.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-21 21:33

Släng plisten för findern och förhandsvisning.

Ursprungligen av rixard:

Släng plisten för findern och förhandsvisning.

Vad hände efter detta?

ja... datorn står på jobbet så jag kan inte prova förrän i morgon.
Återkommer med rapport.

Nu var ju tyvärr inte personen som använder datorn där idag så det vart ingen ordentligt test.
Provar jag och sätter på datorn och utan att göra någonting stänga av den igen så funkar det bra även utan att slänga några plistar.
Så det är något som blir under dagen.
Jag ska labba mer när datorn är bemannad, återkommer med rapport.

1
Bevaka tråden