Ok, inte en recension men några reflektioner
- låg något slags test program på hårddisken - istf "stoppa in cd med den här symbolen på" så startades ett program som kollade diverse hårdvara.
- testade att köra carbon copy cloner rakt av från min pismo - 17" vill inte boota med det systemet men efter att kört en "upgrade" med medfölande installatins dvd så lirar ändå mina mysql baser som jag hade på pismon!
- airport extreme rockar - mycket snabbt men extra antennen till basstationen ger inte så mycket större range
- väldigt häftigt med upplyst tangenbord men tämligen ointressant om man kan fingersättning.
- skärmen ställer in brightness automatisk beroende på omgivande ljus (om man vill)
- skärmen är riktigt bra, 1440x990 STORT! Iofs så kan man köra 1600x1200 på fula Dell laptops men då skall man ha förstoringsglas för att se nåt...
- tyvärr slö hd - vågar nog inte heller byta till snabbare som jag gjorde i pismon....
- köpte även Brenthaven väska-ryggsäck - kanon bra! Datorn ligger väl skyddad i en ficka i väskan och gott om plats för sladdar, extradiskar osv. Sitter mycket bra på ryggen.
Denna burk var beställd via applestore - talade med en åf i dag och de hade inte fått några 17" än - Apple verkar prioritera apple store kunder