Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äkta V-Moda?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-22 10:09

Hej!

Jag köpte ett par V-Moda in-ear till min iPhone (Vibe Duo tror jag modellen heter) igår över blocket.se.

Jag blev lite skum över hörlurssladden, den är insluten i färgad transparent plast. Jag trodde kabeln skulle vara helt i tyg. Så frågan är nu om jag har köpt en piratkopia?

Jag ångrar mig faktiskt lite att jag köpte hörlurarna eftersom jag inte är helt nöjd med ljudet. Någon som har ett par likadana, vad använder du för inställningar för få ett optimalt ljud?

Verkar som om du köpt ett par Camorra-lurar. Pirat. Troligtvis är själva lurarna original (samma kinesiska fabrik som tillverkar dom åt V-Moda gör serier till Camorran. Möjligtvis är det ett billigare membran/ljudelement i dom, men det är inte alls säkert - att ställa om robotarna är inte alltid lönsamt och tillverkningskostnaden för dessa ting är försumbar), men kabeln är en billigare variant (tygkabeln är ju en special - plastkabel är industriell stapelvara). Camorran säljer dom sedan för vad dom egentligen ska kosta (ca. 50% av "originalet") - utan varumärke.
Ofta skiljer dock Camorrans varor inte alls från "originalet" - det är exakt samma varor - det enda Cammoran gör är att själv sätta på varumärket i Neapel-trakten. Vi har alla Camorra-grejer hemma utan att veta om det - framför allt när det gäller kläder, kraftverktyg, köksverktyg, video/foto/ljud och elektronik.
Har man dessutom en dutt kokain hemma så har det garanterat passerat Camorrans händer. :-D.

Camorran omsätter lika mycket som Sveriges BNP.

Ursprungligen av Zimmerman:

Verkar som om du köpt ett par Camorra-lurar. Pirat. Troligtvis är själva lurarna original (samma kinesiska fabrik som tillverkar dom åt V-Moda gör serier till Camorran. Möjligtvis är det ett billigare membran/ljudelement i dom, men det är inte alls säkert - att ställa om robotarna är inte alltid lönsamt och tillverkningskostnaden för dessa ting är försumbar), men kabeln är en billigare variant (tygkabeln är ju en special - plastkabel är industriell stapelvara). Camorran säljer dom sedan för vad dom egentligen ska kosta (ca. 50% av "originalet") - utan varumärke.
Ofta skiljer dock Camorrans varor inte alls från "originalet" - det är exakt samma varor - det enda Cammoran gör är att själv sätta på varumärket i Neapel-trakten. Vi har alla Camorra-grejer hemma utan att veta om det - framför allt när det gäller kläder, kraftverktyg, köksverktyg, video/foto/ljud och elektronik.
Har man dessutom en dutt kokain hemma så har det garanterat passerat Camorrans händer. :-D.

Camorran omsätter lika mycket som Sveriges BNP.

Vart får du allt ifrån?

Jag läser böcker, vetenskapsartiklar och avhandlingar. Hur ska man annars veta hur världen ligger till? Expressen?

Ursprungligen av kalleee:

Vart får du allt ifrån?

Ursprungligen av Claus:

Hej!

Jag köpte ett par V-Moda in-ear till min iPhone (Vibe Duo tror jag modellen heter) igår över blocket.se.

Jag blev lite skum över hörlurssladden, den är insluten i färgad transparent plast. Jag trodde kabeln skulle vara helt i tyg. Så frågan är nu om jag har köpt en piratkopia?

Jag ångrar mig faktiskt lite att jag köpte hörlurarna eftersom jag inte är helt nöjd med ljudet. Någon som har ett par likadana, vad använder du för inställningar för få ett optimalt ljud?

Har haft ett par v-moda själv och det verkar som man gått över till att ha plastbeklädd sladd. Ljudet i lurarna är ganska sunkigt för att inte säga dåligt för det priset. Finns ingen anledning att misstänka att du köpt en piratkopia.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-23 08:30
Ursprungligen av kalleee:

Har haft ett par v-moda själv och det verkar som man gått över till att ha plastbeklädd sladd. Ljudet i lurarna är ganska sunkigt för att inte säga dåligt för det priset. Finns ingen anledning att misstänka att du köpt en piratkopia.

Jag köpte ett par V-Moda Vibe Duo till min iPhone. Dom gamla hade jag kört i tvättmaskinen och det gick inte så himla bra. Mina nya kom i samma typ av låda som dom första och med tygsladd även dom. Det enda är att dom har ändra lite på 3,5mm-pluggen. Tygsladden är kvar.

De lurar jag hade av samma märke hade genomskinlig plastsladd. Möjligt att tygsladden lever kvar på duomodellen eller att båda varianter finns. Minns att jag trodde det skulle vara tygsladd. Dock så är ljudet halvdåligt oavsett tyg eller plastsladd. Rekomenderar andra lurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-26 08:51

De första V-Moda jag köpte hade plast-sladd (och en "rak" silvrig kontakt). De gick sönder på grund av glapp i sladden. Sedan köpte jag ett par nya som hade tygsladd och en "vinklad" svart kontakt. De har jag fått byta i affär två gånger på grund av glapp i sladden.

Jag tycker de låter ok, bättre än Apples nyaste in-ear. Det är viktigt att man byter öron-plopp så de passar öronen för att det ska låta bra. Det följer med flera olika ploppar.

Jag vet inte om jag kan rekommendera lurarna eftersom jag haft tre stycken som haft glapp i sladden. Om du köper, se till att spara kvittot så du kan byta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-02 21:02

Fick mitt fjärde par hörlurar nu i veckan (alla tidigare har gått sönder efter några månader). Sladden ser fortfarande ut som förut, dvs tyg.

1
Bevaka tråden