- bjornfot
- Medlem ●
- Trollhättan
Bild på mitt lilla skrivbord. Egentillverkat 38mm MDF lackad med Blankvit billack.
Den undre bilden är i ett av skåpen på högsida.
Allt för att dölja så mycket kraffs som möjligt.
Bild på mitt lilla skrivbord. Egentillverkat 38mm MDF lackad med Blankvit billack.
Enhetligt måste jag säga, snyggt gjort!
Av ren nyfikenhet: Vad är det för pryl längst till vänster av de som står i prylskåpet?
Av ren nyfikenhet: Vad är det för pryl längst till vänster av de som står i prylskåpet?
Hmm...om du menar den gåra med en blå lampa på så är det en Lacie hårddisk.
Om du menar den som sitter över på "väggen" där så är det en USB hubb.
Det kan man tycka, men när man är Apple on Campus representant får man möjligheten att ha två
Air:en är den som är extra, och syftar till att skapa lite extra uppmärksamhet.
Det kan man tycka, men när man är Apple on Campus representant får man möjligheten att ha två
Air:en är den som är extra, och syftar till att skapa lite extra uppmärksamhet.
Kapitalistsvin
(Vänligt menat)
Alla rum har förstås sin tjusning (och det måste förstås respekteras) men det känns initialt som att något inte står riktigt rätt till med det här skrivbordet.
Alla rum har förstås sin tjusning (och det måste förstås respekteras) men det känns initialt som att något inte står riktigt rätt till med det här skrivbordet.
Hittade en bild på nätet om en brand, kunde helt enkelt inte låta bli skoja lite här i tråden. Hoppas ingen tog illa vid sig.
Klart man ska kunna skoja, fattas bara annat! Vi får hoppas att de har/hade backup.
På bilden ses min nuvarande lösning. Temporär ska tilläggas. Skrivbordsstol från Kinnarps (modell enklare), ovalt skrivbord i glas från Ilva. Macbook Pro med iPhone och diverse kringutrustning. Hårddiskarna åker fram lite när det passar. Närmast ett USB-kabinett köpt på Macoteket (250Gb) och sedan en Western Digital Studio Edition på 500Gb. Längst bort en Canon Ixus 870 IS. Lite smått, men ni fattar hur det ser ut.
EDIT: Ja, jag vet att man bör undvika blandljus (det är alltså inte jag som inte kan fotografera).
Hittade en bild på nätet om en brand, kunde helt enkelt inte låta bli skoja lite här i tråden. Hoppas ingen tog illa vid sig.
Trodde faktiskt att det där var din syn en tidig morgon och att du med liten sinnesnärvaro tog en bild med nallen...eller nåt...den hade lite av en shock-effekt på oss alla tror jag, med tanke på att ingen komenterade den förrän nu
Får köra en liten update snart, Kör nu dual-screen. Inte alls dumt faktiskt.
Min enkla boning för tillfället. Försöker klura ut vad jag ska dra upp på väggen för nåt, känns lite tomt. Hade varit snyggt om alla kontakter hade suttit på baksidan av Macen men å andra sidan så är det klart bättre än de flesta PC där kontakerna sitter lite varstans.
Min enkla boning för tillfället. Försöker klura ut vad jag ska dra upp på väggen för nåt, känns lite tomt. Hade varit snyggt om alla kontakter hade suttit på baksidan av Macen men å andra sidan så är det klart bättre än de flesta PC där kontakerna sitter lite varstans.
Åh! en Nazbatag (eller fick jag det fel nu?)
Vad gömmer sig i lådan(ur Ikeas Kasett-serie)?
Egentligen ska det vara en trälåda. Men jag orkade inte vänta, så jag satte dit en vit kartonglåda för att se hur det skulle se ut
Det är alla jäkla uttag. Det ska sägas att just nu, på bilden, är det 2 externa diskar, 1 airport express, en USB-hubb, och lite annat smått och gott dolt bakom diverse vita saker
Den där skärmen till höger ser väldigt avlång ut. Vad är det för skärm?
Min gissning är att det är en 24 tums Samsung ställd i porträttläge, den ser mao inte alltid ut som på bilden...
Min gissning är att det är en 24 tums Samsung ställd i porträttläge, den ser mao inte alltid ut som på bilden...
Nära!
En 19" Tummare är det, som du säger... i Porträttläge. Bra för bildredigering, spotify osv.
Man märker dock en jäkla skillnad på iMacens upplösning (1680x1050) och Samsungens 1024x1280).
Såhär ser det alltså ut hos mig i nuläget. Kunde ju vara dags för en update, var ju ett tag sen sist.
(Ber om ursäkt för den usla kvaliten på bilden. Tagen med min E71, som i övrigt är en underbar telefon)
Direktlänk ifall thumbnailen inte syns: Skrivbord @ pici.se