Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTube: dålig kvalitet med 3G

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man jämför skillnaden mellan wifi o 3G så ser man ibland knappast vad filmen visar. Är de någon som håller med mej? Finns de någon som har sett något tillägg i Cydia eller installer där man kan se youtube filmer i wifikvalite men med 3g uppkoppling? Väntar hellre lite längre o ser en film i bra kvalit'e än tvärtom. Har sökt runt lite men inte hittat nåt..

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-24 10:35

Jag har aldrig upplevt någon skillnad (i bildkvalité) mellan 3G och WiFi är det gäller YouTube. Vare sig med min första iPhone (EDGE för all del) och den nya med 3G. Det enda som jag upplever är att det tar längre tid att få se klippet med 3G. Men ingen annat direkt. Går det verkligen att välja bildkvalitet beroende på uppkoppling mot YouTube?

Ursprungligen av frazze:

Jag har aldrig upplevt någon skillnad (i bildkvalité) mellan 3G och WiFi är det gäller YouTube. Vare sig med min första iPhone (EDGE för all del) och den nya med 3G. Det enda som jag upplever är att det tar längre tid att få se klippet med 3G. Men ingen annat direkt. Går det verkligen att välja bildkvalitet beroende på uppkoppling mot YouTube?

Aldrig hört talas om

Youtube-programmet anpassar sig efter rådande uppkoppling. Har man wifi = bättre bildkvalité, 3G/Edge = sämre bildkvalité.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Youtube-programmet anpassar sig efter rådande uppkoppling. Har man wifi = bättre bildkvalité, 3G/Edge = sämre bildkvalité.

Hur sluter du dig till detta?

För övrigt, jag tittade ofta på YouTube över EDGE på min 2G, buffrade någon minut men sedan gick det bra för det mesta.

Och därför undrar jag om de finns något prgm som gör att man får wifi kvalite oavsett uppkoppling.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-24 15:24

MxTube

Ja, i Cydia finns appen MxTube, där man kan välja mellan hög (wifi) eller låg (edge) kvalitet. Man kan även spara ner youtubeklippen så att man se dem offline vid senare tillfällen.

Jag hittar inte sourceadressen, trodde de var bigboss men jag får inte de o funka.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-26 14:23
Ursprungligen av westerlu77:

Jag hittar inte sourceadressen, trodde de var bigboss men jag får inte de o funka.

Ja, det är BigBoss. Den ska även finnas under "Featured Packages" och sedan "Free Applications" direkt från Home-sidan i Cydia.

Jag går in där o jag hittar mxtube men då säger cydia att: package com.mxweas.mxtube cannot be found in your current sources. I might rcommend installing more sources. Jag fattar inte vilken sources jag ska ha..

1
Bevaka tråden