Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera mellan Mac och Win

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det så att jag har en stationär PC och en bärbar MacBook hemma. Ett problem med synkroniseringen som jag har märkt är att såfort jag försöker synkronisera något på Windows som jag tidigare har synkroniserat på min MacBook (min kalender exempelvis) så klagar iTunes på att det är ett helt annat konto som skall synkroniseras och frågar mig om jag vill använda det istället (?). Jag klickar ja... problemet är att det informationen jag tagit från min MacBook försvinner helt och hållet och ersätts av den informationen som finns på min stationära PC-dator vilket jag inte vill att det skall göra. Jag vill helt enkelt att mina två datorer skall komplettera varandra med informationen jag lägger in... inte förlita mig helt och hållit på en av dom.

Går det att fixa?

//Mvh

samma händer mig, satt o köpte massa spel o apps på min touch, sen skulle jag lägga in en del filmer jag har på min PC, kom fram samma ruta som MacFille pratar om och efter att jag tryckte på ok så raderades allt jag köpt.
Irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 12:09

Ja, och varför skulle det inte göra det?

Du ansluter till en ny dator, och klickar ok?

Antar att det går i PC som i Mac att markera att man vill lägga till låtar/filmer manuellt, men är inte säker.

Hur man gör med flera kalendrar exvis vet jag inte, men men kan i alla fall ha flera om man har exchange kan dels ha den, samt ytterligare kalendrar från iCal.

1
Bevaka tråden