Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min iphone tror jag har hörlurar i

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iphone 3G som är helt felfri... sånär som på en detalj. Plötsligt har den fått för sig att jag har ett headset instoppat i hörlursjacket fast jag inte har det, och aldrig har haft det. Detta medför att när jag får inkommande samtal så hörs inte ringsignalen. Stoppar jag däremot i hörlurar så hörs signalen i dessa...

Det enda jag kan komma på att jag gjort, ungefär i samma veva som detta "fenomen" uppstod, var att jag testade bluetooth med min MBP (hade ingen koll på att BT på en iphone bara verkar vara till för headset, ännu så länge).

Nån som vet nån sorts workaround för att få ringsignalerna att höras i högtalaren igen? Problemet uppstår endast med ringsignaler på inkommande samtal, inte med ljud från film, timer etc, där hörs det som det ska i högtalarna.

Du har antagligen fått nåt smuts i hörlursingången. Försök göra rent genom att blåsa hårt in i den eller pilla med något smalt.

  • Medlem
  • 2008-11-01 12:03

Att joxa lite med hörlurskontakten hjälpte mig.

Spot on! Jag petade runt med en nål och direkt så fick jag ringsignal igen. Stort tack!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-02-25 12:55

Hej, jag lyckades få ett regnstänk (vattendroppe) rakt in i min iphone 3g hörlursuttag.. Nu har jag provat allt, blåsa, öron tussar, men ljudet funkar inte. iphonen tror att det är hörlurar i den. det kommer inget ljud varken på musiken eller filmerna eller klicket från tangentbordet. när jag höjer och sänker volymen står det hörlurar i displayen. har återställt alla inställningar i den.. Finns det ngn som har ngt tips??

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-25 15:34

vätskeskada = warranty void?
-- funkar jacket annars om du stoppar nåt i det?
-- sitter troligen små brytJax (små tungor i jacket som talar om iaf du har nåt inkopplat där - eller inte - för luren) dessa har ev fått sig en dränkare \ oxid .. har du testat att gnugga en kontakt i det ?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-02-25 18:44

yes, tack för tipset, den funkar som den ska nu igen,, men jag lyckas inte ta ut sim kortet!! gick förbi en telia butik, dom lyckades inte heller få ut sim kortet..

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-26 12:23

Simkortsfrågorna får ni ta i en annan tråd, denna handlar om hörlursuttaget.
/mod

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-23 00:12

Jag upplever samma problem, har en Telia upplåst 3g som men jämna mellanrum bestämmer sig för att jag satt i hörlurarna. Försökt rengöra ingången men inge bättre. Om jag inte rör telefonen på ca 10 minuter så slår den om till högtalare igen. Fel på mjukvaran eller hårdvaran.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-23 13:05
Ursprungligen av _carez:

Jag upplever samma problem, har en Telia upplåst 3g som men jämna mellanrum bestämmer sig för att jag satt i hörlurarna. Försökt rengöra ingången men inge bättre. Om jag inte rör telefonen på ca 10 minuter så slår den om till högtalare igen. Fel på mjukvaran eller hårdvaran.

Återställ till ny telefon. Är det fortfarande samma fel = fel på hårdvaran.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-25 11:52

Fortfarande fel, trevligt att garantin gick ut förra veckan.

1
Bevaka tråden