Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Obsidian:

Använder telenor med en olåst belgisk iphone 3g idag, och jag befinner mig mestadels i sthlms-området, och jag har 3g-täckning i princip överallt. Funkar super.

Precis, men vissa av oss har ju anledning att röra oss lite längre än så.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-20 20:55

Eftersom det inte finns något riktigt datum ställt kan det kanske betyda att Telenor får nästa generation iPhone. När det förhoppningsvis släpps någon gång i år.

//Rob

Enligt deras hemsida kan man få info om och när den släpps...http://www.telenor.se/privat/index.html

Mvh

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-20 22:58

Slog ihop 2 trådar om samma sak.
Den nyare tråden fick hamna i den äldre.
/Mod

Telenor har inte EDGE (det är mycket EDGE istället för 3G i verkligheten - t,o,m, här i Sthlms innerstad) - så dom är körda för min del. Men...detta är goda nyheter då det kan pressa priset så att nästa modell blir billigare :-).

Det kan ju inte vara så många som inte bytt nu. Satt och räknade på hur många av mina vänner som inte bytt ifrån Telenor till Telia för att få en iPhone och det är riktigt få. Så jag tror de kommer få det riktigt tufft att få några volymer med nuvarande modell. Fast den nya kanske kan skapa en del merförsäljning.

Själv hade jag mer hoppats på Tre, men men.

Äntligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-23 17:56

Vi har inte orkat byta våra pågående abonnemang på jobbet utan väntat på just detta tillfälle. Så det här var verkligen välkommet! Undra hur länge man skall få vänta nu bara tills de finns att beställa...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-23 18:08

Hur länge dröjde det innan telia började sälja iphone efter beslut?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-23 18:16
Ursprungligen av Jeppe_E:

Hur länge dröjde det innan telia började sälja iphone efter beslut?

Telia började sälja den när Apple bestämde att släppa den för resten av världen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-23 19:51
Ursprungligen av joakimo:

Telia började sälja den när Apple bestämde att släppa den för resten av världen.

Jag förtydligar: Hur lång tid tog det innan man kunde köpa den i butik?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag förtydligar: Hur lång tid tog det innan man kunde köpa den i butik?

Frågan är mer om telenor kommer släppa den nya iphonen som vi inte vet om den kommer i år eller om det är nuvarande modell dom ska sälja och isf kan det vara när som helst. Mer troligt skulle JAG säga är att apple släpper en ny iphone i sommar där telenor säljer den.

Jag tror då verkligen inte på något priskrig. Kollar man på priset på Telenors abonnemang ligger de inte långt ifrån Telia. Dessutom; varför skulle Telenor erbjuda några drömpriser på Iphone, ge mig ett BRA skäl. Jag tror inte marginalerna är särskilt stora på produkten och det som de hovar in pengar på är väl trots allt abonnemangen?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror då verkligen inte på något priskrig. Kollar man på priset på Telenors abonnemang ligger de inte långt ifrån Telia. Dessutom; varför skulle Telenor erbjuda några drömpriser på Iphone, ge mig ett BRA skäl. Jag tror inte marginalerna är särskilt stora på produkten och det som de hovar in pengar på är väl trots allt abonnemangen?

samt så sätter apple priserna och inte telenor. så snorbilliga telefoner är bara troligt om det är snordyra abb.

Telenor måste vara lite sura efter att de nu är 9 månader efter Telia. Det sägs att Telia har haft 9 månaders ensamrätt. Stämmer det är det ju bara att räkna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-23 23:35
Ursprungligen av Sweet_112:

Telenor måste vara lite sura efter att de nu är 9 månader efter Telia. Det sägs att Telia har haft 9 månaders ensamrätt. Stämmer det är det ju bara att räkna.

Det där är fel.
Det där finns skrivet om i flera trådar, telia har inte och har aldrig haft ensamrätt på iPhone. Det är bara så att inga andra företag har gått med på de krav Apple haft.

Ursprungligen av kainen:

Det där är fel.
Det där finns skrivet om i flera trådar, telia har inte och har aldrig haft ensamrätt på iPhone. Det är bara så att inga andra företag har gått med på de krav Apple haft.

Jag har aldrig fått en KÄLLA på att de har eller inte har (haft) ensamrätt.
Kan du som verkar så säker på din sak erbjuda mig en?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-02-24 16:26
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag har aldrig fått en KÄLLA på att de har eller inte har (haft) ensamrätt.
Kan du som verkar så säker på din sak erbjuda mig en?

http://www.dn.se/ekonomi/teliachefen-star-pa-sig-1.480797

duger det med Telias VD?

Ursprungligen av Lars Nyberg:

VÅR AFFÄRSMODELL ÄR att vara en mobiloperatör och då tänker inte jag dela med mig av intäkterna. Vi har inte gått med på det, punkt.

Telia har inget exklusivt avtal med Apple. Och vill andra få avtal med Apple, då får de komma.

Ursprungligen av krox:

Vadå, jag läser i texten att det är författaren som påstår det, det är inget som helst citat direkt från VDn (om man ska tro hur texten är disponerad). Citatet du syftar på handlar ju om stycket innan där det handlar om huruvida Apple ska få intäkter på deras mobilabonnemang...

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-02-24 17:00
Ursprungligen av PeeMaN:

Vadå, jag läser i texten att det är författaren som påstår det, det är inget som helst citat direkt från VDn (om man ska tro hur texten är disponerad). Citatet du syftar på handlar ju om stycket innan där det handlar om huruvida Apple ska få intäkter på deras mobilabonnemang...

nej såg det, men i den tryckta versionen av reportaget så framgick det klart tydligare att det är ett direkt citat från Lars själv. Dock så har jag inte den kvar så mer bevis än mitt ord kan du inte få.

Ursprungligen av kainen:

Det där är fel.
Det där finns skrivet om i flera trådar, telia har inte och har aldrig haft ensamrätt på iPhone. Det är bara så att inga andra företag har gått med på de krav Apple haft.

Det beror på vem man talar med. Massmedia är ingen bra källa! Jag tror mer på de som har koll på saker och ting!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-27 20:17
Ursprungligen av Sweet_112:

Det beror på vem man talar med. Massmedia är ingen bra källa! Jag tror mer på de som har koll på saker och ting!

Tja kan man inte tro på Telias VD så kan man inte tro på någon när det gäller sånt.

Ursprungligen av kainen:

Tja kan man inte tro på Telias VD så kan man inte tro på någon när det gäller sånt.

Så du har talat med honom personligen?

Som gammal tidningsräv så vet jag att man aldrig kan lita på en journalist.

Det finns andra mer tillförlitliga källor.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-02-28 14:26
Ursprungligen av Sweet_112:

Det beror på vem man talar med. Massmedia är ingen bra källa! Jag tror mer på de som har koll på saker och ting!

Om Telia hade haft ett exklusivt avtal - tror du inte att övriga operatörer hade svarat det när folk frågat varför de inte säljer iPhone?

Tror du inte övriga operatörer hade försökt utmana avtalet, kanske rent av dra det inför domstol - om Telia hade tecknat ett exklusivt avtal med Apple? Så skedde nämligen i Frankrike.

Tror du på fullt allvar att övriga operatörer hade varit så här tysta - om Telia hade haft, i princip ett monopol, på iPhone?

Jag tror det inte och därför tror jag också (i det här fallet) på Telias VD och på Dagens Nyheter.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-02-24 17:21

Äntligen! Jag som precis sa upp mitt telenor-abb. för att byta till Telia och iPhone, då får man tänka om lite då...
Vad tror ni om att Telenor väntar ett tag med lansering tills en 32 Gb finns tillgänglig? Något man vågar hoppas på?

Senast redigerat 2009-02-24 18:24
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-02-24 20:49
Ursprungligen av Hoffie:

Äntligen! Jag som precis sa upp mitt telenor-abb. för att byta till Telia och iPhone, då får man tänka om lite då...
Vad tror ni om att Telenor väntar ett tag med lansering tills en 32 Gb finns tillgänglig? Något man vågar hoppas på?

Om det kommer en ny version av iPhone kommer Telenor börja sälja den. Jag tror det kommer en ny till sommaren, hoppas innerligt på det, eftersom jag drar mig för att köpa en 3G just nu, just för att jag väntar på att det ska komma en ny detta år.

Ursprungligen av blast11:

Om det kommer en ny version av iPhone kommer Telenor börja sälja den. Jag tror det kommer en ny till sommaren, hoppas innerligt på det, eftersom jag drar mig för att köpa en 3G just nu, just för att jag väntar på att det ska komma en ny detta år.

Telenor ringde mig igår kväll för att min bindningstid hade gått ut. De kom med några erbjudan etc. Men jag sa det att jag vill vänta på deras försäljning av iPhone 3G.

Passade då på att fråga om det är en ny modellen eller om det är den 3G som Telia säljer. Svaret på det är tyvärr att det är den ''vanliga'' iPhone 3G. Alltså ingen ny modell.

Till mångas besvikelse skulle jag tro?:(

Senast redigerat 2009-02-26 16:44
Ursprungligen av Robin0510:

Telenor ringde mig igår kväll för att min bindningstid hade gått ut. De kom med några erbjudan etc. Men jag sa det att jag vill vänta på deras försäljning av iPhone 3G.

Passade då på att fråga om det är den nya modellen eller om det är den 3G som Telia säljer. Svaret på det är tyvärr att det är den ''vanliga'' iPhone 3G. Alltså ingen ny modell.

Till mångas besvikelse skulle jag tro?:(

Har jag missat nåt? Finns det en ny modell?

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Har jag missat nåt? Finns det en ny modell?

Utifrån vad jag har hört/läst så är det många som tror/hoppas på en ny modell eftersom Telenor nu ska börja sälja iPhone 3G.
Det skulle ju vara ganska logiskt, då nästan alla som velat ha en redan köpt en iPhone ifrån Telia. Förstår du vad jag menar?:)

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-02-26 18:04
Ursprungligen av Robin0510:

Telenor ringde mig igår kväll för att min bindningstid hade gått ut. De kom med några erbjudan etc. Men jag sa det att jag vill vänta på deras försäljning av iPhone 3G.

Passade då på att fråga om det är en ny modellen eller om det är den 3G som Telia säljer. Svaret på det är tyvärr att det är den ''vanliga'' iPhone 3G. Alltså ingen ny modell.

Till mångas besvikelse skulle jag tro?:(

Jo, men när jag snackade med en från telenor frågade jag honom om de skulle börja sälja dagens iPhone eller den nya om den kommer. Och då sa han att de kommer börja sälja den nya modellen om den kommer. Och om de får reda på att den kommer om ett antal månader kanske de väntar tills dess.

Bevaka tråden