Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med "låtar"-listan

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som ni ser på bilden så har den alfabetiska ordningen i låtlistan blandats. Egentligen ligger låtarna fortfarande i rätt alfabetisk ordning, men för varje låt som sorteras på A men ändå börjar på nåt annat har den lagt in en ny bokstav som rubrik. T.ex. A stroke of luck, har den sorterat på S, fast den ligger inbäddad bland alla andra låtar på A.

Detta hände med min ipod touch tidigare men då resetade jag den bara, det vill jag inte göra med iphonen eftersom jag har en mängd program och grejer inlagda. Någon som varit med om det här och har en lösning?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-24 08:36

Får jag gissa att låtar/artister som börjar med "The" sorteras efter begynnelsebokstaven i andra ordet? Dvs. The Killers står under K?

Ursprungligen av Kasaen:

Får jag gissa att låtar/artister som börjar med "The" sorteras efter begynnelsebokstaven i andra ordet? Dvs. The Killers står under K?

helt rätt

ja så är det men dessutom så ligger det bokstavsrubriker helt blandat. I fallet the Killers ligger dom fortfarande bland artister på K men med rubriken T. Titta på bilden, det är lite svårt att förklara.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-26 12:25

Det där ser ju ut som att den sorterar på något väldigt konstigt sätt... inte sett förut.

Det är inte fel på ID3-tagen någonstans?

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-26 13:51
Ursprungligen av frikktion:

Det är inte fel på ID3-tagen någonstans?

Har du kikat på bilden?

Telefonen skall ju sortera låtarna efter bokstavsordning men den slänger in både S och T emellan A låtarna

Ser ut som och jag tolkar detta som ett mjukvarufel i telefonen snarare än fel på en ID3 tagg... så vitt jag vet går det inte att få den att sortera låtarna efter andra kriterier än i bokstavsordning och den skriver ju själv ut bokstävena S och T på bilden emellan A:na.

ja, nu såg jag det... my bad.

ja, det verkar ju inte bättre än så. Men, om du återställer telefonen så kan du alltid lägga in programmen igen och antagligen blir en del av dom bort rensade, så du slipper en massa onödiga program som du aldrig använder.

det var iaf en bra metod för mig när jag ändrade så att jag kunde lägga över film och musik manuellt.

Men måste jag inte betala alla igen då? för de flesta är köpta direkt i iphonen via wlan.

om jag inte minns fel så registreras väl dom på ditt Itunes-konto?

Själv har jag inte köpt något program än, då jag inte hittat något jag vill betala för. Så jag vet ju inte hur det är med betalda program.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-26 20:20

Om du har köpt ett program så kan du ladda ner det gratis igen, bara du är inloggad på samma konto och väjer "köp" så kommer du få en ruta som säger att du redan har betalat för progammet och får ladda ner det igen. Dock är detta väldig OT och det finns trådar om detta redan så fortsätt denna fråga i dessa andra trådar.

Man tycker ju att någon annan borde ha råkat ut för denna bugg och att det borde finnas en lösning på detta?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-02-26 20:49

Jag vet inte om någon av er kör SlimServer, men där kan man skriva in ord som man inte vill ska sorteras efter, som t ex The, Los, etc. Jag har dock inte sett någon sådan inställning i iTunes.

det intressanta är ju att exakt samma sak hände med min ipod touch.. vad gör jag med dom?

ahaaaa....lösning va enkel. När jag la in låtar nyss så sorterades allt rätt igen

1
Bevaka tråden