- Olle@mac
- Medlem ●
- Borås
Jag måste säga att jag trivs bra med det nya. Det var lite ovant med tabflikarna i början men vande mig snabbt. Sen stoppknappen hinner jag aldrig trycka på så placeringen stör inte mig.
Jag tycker dock att utseendet blev aningen rörigt.
Möjligen beroende av tabflikarnas nya placering !?
Jag är förvånad över att fler inte använder WindowShade X så att man kan rulla upp ett skymmande fönster till en tunn list, och det är ju bland annat här som den nya flikplaceringen i Safari kommer till sin rätt.
(Att minimera fönstret till Dockan känns som en omväg, och en återöppning kräver dessutom en stor yvig musrörelse till Dockan. Det tycker jag är en helt oanvändbar metod, använder du den?)
Safari 4 är en trevlig upplevelse hitills. En skum sak är att när jag går in på en specifik twitter-sida som har en animerad gif som avatar så blir Safari tokslö. Är det bara för mig? Länken är: http://twitter.com/MartinRenck
Safari 4 är en trevlig upplevelse hitills. En skum sak är att när jag går in på en specifik twitter-sida som har en animerad gif som avatar så blir Safari tokslö. Är det bara för mig? Länken är: http://twitter.com/MartinRenck
Blir precis lika segt för mig...
Ja, supersegt. Har ni buggrapporterat?
Jag kan bekräfta att det är precis likadant för mig.
Ett annat problem som jag har är att jag blir utloggad automatiskt ur forum som är skapade med phpBB.
Någon annan som har råkat ut för detta?
Ja herre min skapare vad snabbt det är. Har, sedan länge tillbaka, haft ett strulande Safari som hängt sig när den laddar in sidor vilket har varit väldigt störande. Så här smidigt har jag aldrig surfat. Nu, med smart sökning i adressfältet och hanteringen av bokmärken, kommer jag aldrig starta Firefox igen.
I Firefox kan man trycka lussekatt+K för att komma direkt till Googlesökfältet. Men det funkar inte i safari och jag kan inte hitta någon lösning. Någon som har en idé?
//Irre
cmd + alt + f
Jag vet inte, den kanske var med förut också, men Web Inspector i Develop-menyn är verkligen guld!
Är det bara jag som inte alls gillar tabbarna läggs i programfönstrets statusbar? Jag tycker det är dålig UI och det måste väl rimligtvis strida mot Apples egna designregler?
Kanske är gammalmodig av mig Men jag vill ha tabbarna där dom är klart synliga, nu förstör dom min topbar ! En av dom helga sakerna med macos att det ser så snyggt ut med "clean" windows.
Bokningar med ticnet (via konserthuset.se) fungerar inte med fyran. Inga problem med Safari 3 eller Opera.
Vet inte om någon annan märkt av detta men jag kan inte ladda ner zip-filer. I statuslisten står det att jag ska kolla aktivitets-fönstret och där står det bara Operation could not be completed. Har försökt på flera ställen, bla MacHeist. Skickade en rapport till Apple om detta precis. Tänkte inte tidigare på att det kunde ha med Safari4 att göra men när jag kom in på en annan sida och fick samma problem vid nedladdning så kopplade jag sas ihop trådarna...
Det blir väl att återinstallera Safari3.
Har jag inte märkt av. Testade precis att hämta denna zip-fil, funkade fint.
Har jag inte märkt av. Testade precis att hämta denna zip-fil, funkade fint.
nipp, får samma sak som tidigare. Fönstret blir mörkgrått och meddelandet dyker upp i status-raden
Det funkar för mig också..
Hittade en ny grej. Om man är på en hemsida och bara börjar skriva utan att vara på något skrivfält så börjar man automatiskt söka efter det man skriver. Fantastiskt. Så enkelt och ändå så användbart..
Hittade en ny grej. Om man är på en hemsida och bara börjar skriva utan att vara på något skrivfält så börjar man automatiskt söka efter det man skriver. Fantastiskt. Så enkelt och ändå så användbart..
Det fungerar inte för mig..?
Är lite osäker på vad du menar men testade och inget hände för mig heller. Däremot gillar jag skarpt att om jag skriver in en adress i adressfältet så får jag en lista på alternativ ur såväl bokmärken som historik - med rubriker.